Bredband

TV & Play

Om Sappa

Kundsupport

Tillbaka

Logga in

Aktivera tjänster

Uppdatering TV-tjänst 7 maj

Vi gör ett tekniskt underhållsarbete, läs allt om vad förändringen innebär här.

Information

Den 7 maj mellan kl 9-10 gör vi ett tekniskt underhållsarbete som påverkar din TV-tjänst. Under arbetet kommer samtliga TV-kanaler påverkas (såväl basutbud som individuella tilläggspaket) och bilden kommer att försvinna helt. Efter arbetet är klart behöver du följa nedan instruktion för att få tillbaka TV-kanalerna.

Ta del av nedan instruktion för att få tillbaka TV-kanalerna.

Säkerställ att du har en fungerande antennkabel

Om du efter att ha följt nedan instruktion fortfarande inte får tillgång till dina TV-kanaler, så kan det bero på att du har en sliten antennkabel. Testa att byta ut mot en ny antennkabel, det kan du beställa här.


Om du har anslutet ett T-stycke till ditt antennuttag, rekommenderar vi att koppla bort T-stycket när du ska göra fabriksåterställning/kanalsökning.


Digitalbox

1. Gör en fabriksåterställning.

På vissa digitalboxar behöver du själv manuellt göra fabriksåterställning. På andra digitalboxar kommer det automatiskt dyka upp en ruta när det är dags att göra en uppdatering, då är det bara att acceptera meddelandet och följa stegen. Om det fortfarande inte fungerar efter, gör manuell fabriksåterställning.

Ta del av guiden för fabriksåterställning för just din digitalbox via länken nedan.


GUIDE

TV-modul

1. Gör en digital kanalsökning, se våra guider här.
2. Om ovan mot förmodan inte fungerar, gör en fabriksåterställning.

På vissa TV-apparater dyker det automatiskt upp en ruta när det är dags att göra kanalsökning, då är det bara att acceptera meddelandet och följa stegen. På andra TV-apparater behöver du själv manuellt göra sökningen/återställningen.

Hur ovan ser ut beror helt på vilken TV du har. Om du behöver hjälp rekommenderar vi att du kontaktar tillverkaren av din TV. Vi har samlat kontaktuppgifter till flera vanliga TV-tillverkare via länken nedan.


TV-TILLVERKARE

Ingen utrustning

1. Gör en digital kanalsökning.
2. Om ovan mot förmodan inte fungerar, gör en fabriksåterställning.

På vissa TV-apparater dyker det automatiskt upp en ruta när det är dags att göra kanalsökning, då är det bara att acceptera meddelandet och följa stegen. På andra TV-apparater behöver du själv manuellt göra sökningen/återställningen.

Ta del av guide för kanalsökning utan utrustning via länken nedan.


GUIDE

Saknar du din favoritlista?

Om du tidigare hade en favoritlista skapad på din digitalbox/TV-modul så kan den försvinna i samband med fabriksåterställningen. Skapa en ny favoritlista snabbt och smidigt med hjälp av vår guide.



GUIDE

© 2024 AB Sappa | org no. 556453-6281