Gruppavtal

Kollektiva gruppanslutningar som skräddarsys utifrån era intressen.

Lämna en intresseanmälan

Gruppavtal

Sappas gruppavtal innebär att du tecknar ett kollektivt avtal för alla boende. Det innebär fördelar i form av en gemensam anslutning som ger ett mycket bra pris, enkelhet genom exempelvis att kostnaden för TV, bredband och telefoni kan läggas på månadsavgiften till de boende. Det är att jämföra med att var och en skriver sitt eget avtal. Sedan finns självklart friheten att lägga individuella val utöver.


Vem kan teckna detta?

Gruppanslutning kan du teckna som fastighetsägare, bostadsrättsförening, samfällighetet och som byanät.

Hur fungerar gruppavtal?

För oss är det viktigt att det blir enkelt och tydligt för dig och naturligtvis i nästa steg, för dina boenden. Vi brukar föreslå att vi följer dessa steg: 

1. Först gör vi en gemensam Behovsanalys utefter dina förutsättningar. 
2. Sedan får du en Offert att ta ställning till. 
3. I nästa steg skriver vi ett Avtal och sätter en tidpunkt driftsstart. 
4. Nu har det blivit dags för Välkomstinformation till de boende som vi sköter i samråd med dig. 
5. Önskar du att vi har ett informationsmöte för dina boende vem Sappa är och vad det innebär att ha oss som leverantör så fixar vi det. 
6. Därefter är det dags för Driftsättning. 
7. När tjänsterna är uppe och levererade så finns vårt Kundlojalitetscenter under hela vår avtalsperiod där för frågor och funderingar för både dig och dina boenden. 

Vill du göra på ett annat sätt så är vi givetvis öppna för alla förslag!

Upptäck en liten leverantör med stor erfarenhet

Hos Sappa får du en och samma kontaktperson hela vägen. Från första offert till installation. Trygghet och flexibilitet är våra ledord! Vi är ett telekombolag som har funnits länge i branschen. Vi levererar våra tjänster till över 410 000 kunder och lägger stor vikt vid att ta hand om våra befintliga kunder samtidigt som vi är ett växande bolag. Bland våra kunder har vi alltifrån nätägare, fiberföreningar, byggherrar och fastighetsägare, till samfälligheter och bostadsrättsföreningar. Det är inte bara de stora aktörerna som finns med på vår kundlista, lika ofta handlar det om en liten förening med få hushåll eller en enskild privatperson.

För oss är kundupplevelsen det viktiga. Vi vill vara Sveriges kundvänligaste företag! Därför finns vårt kundlojalitetscenter på plats alla dagar, året om. Oavsett när, var och hur kunden kommer i kontakt med oss - vill vi erbjuda kundservice i världsklass. Ett kvitto på vårt arbetre är att vi två år i rad har fått utmärkelsen bäst service i branschen enligt SKI (Svenskt Kvalitetsindex 2018, 2019, 2020).

Vårt utbud - kollektivt och individuellt   

För de medlemmar som vill komplettera sitt basutbud har vi på Sappa ett av marknadens bredaste TV-utbud med kanaler och streamingtjänster från bland annat C More, Discovery och V sport, series & film. Vi har allt ifrån stora blandpaket till lite mindre intressepaket med TV-kanaler inom olika genres. Det går att köpa till kanaler styckvis eller sätta ihop sitt egna TV-paket. 

Med Sappa som leverantör får ni fri tillgång till Sveriges första oberoende marknadsplats för digitala omsorgstjänster i hemmet - Omsorgsportalen. Tjänsterna från Omsorgsportalens skapar ökad brandsäkerhet och trygghet både för den boende och grannarna. Vare sig behovet avser digitala omsorgstjänster eller möjligheten att underlätta vardagen med styrning av belysning, temperatur och andra apparater så finns något för alla.

Utöver supersnabbt bredband, TV-underhållning för alla och digitala omsorgstjänster får ni med Sappa också möjlighet att lägga till fast telefoni.



Frågor och svar

Om du behöver hjälp så har vi samlat de vanligaste frågorna som vi hoppas kunna besvara. Hittar du inte det du söker kan du kontakta oss på 031-774 10 40 eller på forsaljning@sappa.se. Du kan också skriva till oss direkt via vår chatt. Vi svarar alla vardagar 8-17.

Sappa har i snart ett decennium varit en framgångsrik tjänsteleverantör i Karlstads Stadsnät. De har verkligen lyckats med den svåra kombinationen att vara en nationell leverantör med ett lokalt engagemang. Jag tror även att företag i andra branscher har mycket att lära av Sappa hur man jobbar med kunder och marknadsutveckling.”

Hafsteinn Jonsson, Stadsnätschef Karlstads El Stadsnät och VD MittNät ABA