Byt enkelt till Sappa

Här är 6 enkla steg hur du byter leverantör

Hur gör vi för att byta till Sappa?    

Att byta leverantör låter krångligare än vad det egentligen är. Här är 6 enkla steg på hur processen kan gå till. 

1. Börja med att undersöka om ert befintliga avtal har bindningstid och hur långuppsägningstid ni har.

2. Funderar ni på att byta leverantör men har inte fattat ett beslut än? Om det finns möjlighet är det en god idé att förmedla till de boende att inte binda sig på långa avtalstider. 

3. Det mesta arbetet görs sedan av oss på Sappa. Om ni har ett kabel-tv-nät skickar vi ut en tekniker som gör en besiktning av nätet.

4. Sappa för en dialog med er om vad som sker och när vi vet alla förutsättningar och vad ni önskar återkopplar vi med en offert.

5. Om ni accepterar vår offert börjar vi planera för hur övergången till Sappa ska ske på bästa möjliga sätt för era boende.

6. Kontakta någon av våra säljare nedan om du har frågor eller funderingar om att skaffa Sappa som leverantör.

Gå tillbaka till frågor och svar

Hur gör vi för att byta till Sappa?    

Kontakta oss

Hittar du inte det du söker kan du kontakta oss på 031-774 10 40 eller på forsaljning@sappa.se. Du kan också skriva till oss direkt via vår chat. Vi svarar alla vardagar 8-17.


Kontakta någon av våra kunniga medarbetare!



Markus Brauer
Säljare
0736-33 19 91
markus.brauer@sappa.se

Jennie Franzén
Säljare
0768-68 69 45
jennie.franzen@sappa.se

Håkan Göras
Säljare
0763-28 15 43
hakan.goras@sappa.se

Lotta Ohlsson
Säljare
0735-39 00 03
lotta.ohlsson@sappa.se

John Keränen
Försäljningschef
0736-33 19 37
john.keranen@sappa.se

Joakim Backlund
Partneransvarig
0704-62 99 93
joakim.backlund@sappa.se



Se vad vi kan göra för er

Vill ni bli kontaktade gällande lösningar för er bostadsrättsförening, samfällighet eller byalag? Visa ditt intresse redan idag så kontaktar vi er inom kort!

Till intresseanmälan