C More's streamingtjänst fungerar inte så bra för mig. Vad ska jag göra?

Det är svårt att svara på varför det inte fungerar så bra hos just dig. Om ingenting fungerar så rekommenderar vi att du ringer till C More's streaming-support. De finns på 0771-481 481.

Några saker du kan testa om det hackar och buffrar

Det krävs en konstant ström på ca 3 Mbit för att undvika hackningar eller buffringsstopp i C More's streamingtjänst. En trådlös internetanslutning kan variera mycket i hastighet, därför kan du testa att ansluta datorn till modemet via kabel, utan aktiva brandväggar.

Mediaspelaren Silverlight använder adaptiv ström, som justeras efter vilken bandbredd och hårdvara just du har. Det är en ganska krävande process så stäng ner alla andra program när du använder streamingtjänsten, om du har en äldre dator.

Installera om Silverlight om ingenting funkar

Om varken bild eller ljud fungerar så kan det vara problem med Silverlight. Ta bort programmet och installera det på nytt (www.microsoft.com/getsilverlight). Om det fortfarande inte fungerar kan felet sitta i cachat (sparat) material i webbläsare och dator. Starta om datorn och byt webbläsare så bör det fungera.