Hjälp med övriga tjänster

Här hittar du de vanligaste frågorna för telefoni och digital omsorg. Du kan också söka efter din fråga. 




Vanligaste frågorna om övriga tjänster

  • Hur beställer jag digitala omsorgstjänster?

    Att göra en beställning är enkelt. Gå till Omsorgsportalen, ange din adress och välj bland de tjänster som finns tillgängliga där du bor.

    Läs mer
  • Kan jag beställa för en närstående?

    Det går bra att beställa för en anhörig, oavsett om det är denna som själv ska stå som fakturamottagare eller om det är du som anhörig som står för fakturan. Det viktiga är att leveransadressen avser den adress dit tjänsten ska levereras och användas, för att välfärdsbredbandet ska kunna kopplas till rätt bostad.

    Läs mer
  • Hur kommer tjänsterna igång?

    I samband med beställningen kommer en orderbekräftelse till den mailadress du uppgivit i beställningen, från Omsorgsportalen. Har du beställt installation blir du kontaktad för bokning av tid. Tjänsterna börjar fungera så snart välfärdsbredbandet är aktiverat. I de fall där tjänsterna inte kopplas via välfärdsbredband så börjar de fungera så snart du kopplat in dem.

    Läs mer

Sök på kundservice

Sök till exempel efter "nummer" eller "telefoni"