Bli kund hos Sappa
Frågor och svar
Hur beställer jag tjänster hos Sappa?
Såhär gör du för att beställa tjänster på Sappas hemsida:
1. Klicka dig via huvudmenyn in på den tjänst du är intresserad av att köpa.
Här har du några genvägar:
2. Den fyrkantiga rutan i nedre högra hörnet är din varukorg. För att du sja kunna göra dina val i varukorgen, se aktuella priser och villkor samt se om vi kan leverera önskad tjänst:
- Om du är ny kund - sök på din adress i den fyrkantiga rutan i nedre högra hörnet och se om vi kan leverera önskad tjänst till dig.
- Om du är befintlig kund - logga in.
Din varukorg uppdateras automatiskt när du är inne på en produkt. Om du t.ex. lägger till utrustning eller ändrar hastighet på ditt valda bredband uppdateras detta direkt i din varukorg. Lämnar du din sida försvinner dina val i varukorgen.
3. När du känner dig nöjd med dina val i varukorgen klickar du på "Gå vidare". Då hamnar du in i kassan där du får mata in dina uppgifter. Du godkänner ditt köp med mobilt Bank-ID.
4. Klart! Efter ditt köp får du en köpbekräftelse på mejlen.
Vill du hellre beställa via personlig hjälp? Se information längre ner på sidan.
Jag har beställt, när kommer min utrustning?
Om du beställt utrustning kommer du få information så snart ditt paket är på väg. Utrustning skickas i samband med startdatum för din tjänst, det tar 3-5 arbetsdagar från beställning till att din utrustning är framme. Om du har startdatum långt fram skickas inte din utrustning förrän datumet närmar sig, då får du din utrustning ca en vecka innan start.
Har du beställt tjänster som kräver att du aktivt gör något för att starta upp dem, får du ett ytterligare mejl inom kort med hur du går till väga.
Jag vill beställa TV, behöver jag utrustning?

För att kunna se på Sappas TV-paket och kanaler via linjär-TV (kabel-TV/IPTV) behöver du en TV-utrustning. Utrustningen, som kan vara digitalbox eller TV-modul beroende på vart du bor, behövs för att kryptera kanalerna så att du kan se dem på din TV.
För att kunna se på våra playtjänster behövs ingen TV-utrustning. Då kan du istället titta vi app i mobil och surfplatta eller via webbläsaren på datorn.
Alla våra paket med TV-kanaler (oavsett om det är Sappas egna paket eller från andra programbolag som t.ex. C More) ger också tillgång tillgång till playtjänst.
Om du är osäker på om en produkt är en TV- och eller playprodukt kan du se information om det på respektive produktsida. Se exempel för ikonerna på C More Premium här:
Behöver jag ha ett programkort för att se på TV från Sappa?
Det beror på vilken typ av TV-leverans du har.
Om du bor i ett hus eller en lägenhet som får digitalt okrypterad signal räcker det att du ansluter din TV med antennkabel till antennuttaget och gör en digital kanalsökning. Då får du digitala kanaler i HD-kvalitet utan utrustning. Det här är en ganska vanlig lösning för basutbud hos bostadsrättsföreningar och fastighetsägare.
Om du har analog-TV fungerar det på samma sätt som ovan, fast du kommer inte få samma ljud- och bildkvalitet.
Den vanliga digital-TV:n kräver både digitalbox eller modul och ett programkort för att läsa in kanalerna.
Alla tilläggspaket (dvs kanaler utöver ett basutbud, som exempelvis C More eller Sappa Fem) behöver också både digitalbox/modul och programkort.
Psst... När du beställer online ser vi till att du får med dig allt du behöver för att se TV på din adress!
KONTAKT - BESTÄLLNING
Hör av dig till kundservice
Ring försäljningslinjen på knappval 2.
Ordinarie kundtjänst: 0774 - 444 744
Sappa i Boxholm: 0142 - 663 740 (välj knappval 5).
Sappa i Gävleborg/Holmsund, Obbola: 0774 - 444 744 (välj knappval 4)
Öppet vardagar 9-17 & helger 10-14.