Vanliga frågor om Sappa Play
Frågor och svar
Vissa kanaler eller program är "utgråade", vad betyder det?
Det innebär att vi (av rättighetsskäl) inte har möjlighet att ha playfunktionalitet på dessa program.
Kan jag använda Sappa Play utanför Sverige?
Ja, Sappa Play fungerar i hela EU.
Hur många enheter kan jag streama Sappa Play på samtidigt?
Du kan ha Sappa Play igång på två enheter samtidigt, men vara inloggad på upp till fem enheter.
Hur ändrar jag undertexten?
Via appen:
Gå till önskat program, öppna och förstora den gröna listen längst ner och klicka sedan på ikonen längst ner till höger. Välj sedan de undertexter som finns tillgängliga.
Via datorn:
Gå till önskat program och klickar på kugghjuls-ikonen som dyker upp längst ner till höger. Välj sedan de undertexter som finns tillgängliga.
Kan jag casta med Chromecast och Airplay?
Ja du kan använda Chromecast och Airplay.
Om du vill casta program genom Chromecast trycker du på ”Chromecast” ikonen i Sappa Play och väljer den Chromecast-enhet som du vill streama till. Kom ihåg att använda samma wifi-nätverk på din Chromecast som du har på din mobil, surfplatta eller dator.
För iOS-enheter (iPhone och iPad) trycker du på ”Airplay” ikonen i Sappa Play och väljer sedan den Apple-TV som du vill ansluta till. Kom ihåg att din iOS-enhet behöver vara ansluten till samma wifi-nätverk som din Apple-TV för att det ska fungera.
Hur ändrar jag ljudspråk?
Gå till önskat program, öppna och förstora den gröna listen längst ner. Klicka på ikonen längst ner till vänster. Välj sedan de ljudspråk som finns tillgängliga.