För att avsluta din/dina tjänster hos Sappa behöver du ringa oss på 0774-444 744. Öppettider för uppsägning och nedgraderingar är vardagar 9-17, helger stängt. Det beror på att dina abonnemang kan vara beroende av varandra, eller påverka dina övriga tjänster.
Ja det kan du. Det går bra att pausa dina abonnemang upp till 9 månader. Perfekt om du äger en sommarstuga eller om du bor utomlands under vinterhalvåret. Du bestämmer när du vill att dina tjänster ska fungera igen när du pausar dem. Då kan du komma tillbaka när du bestämt och börja använda dem direkt! Kontakta vårt kundcenter när du vill pausa. Vi tar ut en pausavgift som är 295kr i samband med att du startar din pausperiod.
Läs merVi anger nedladdningshastighet och uppladdningshastighet på våra bredbandsprodukter så du enkelt ska veta vilken hastighet du skaffar.
250/100 innebär alltså en nedladdningshastighet på 250 Mbit/s och en uppladdningshastighet på 100 Mbit/s.
Våra bredbandshastigheter är satta med en "upp till" hastighet vilket innebär att du ska kunna förvänta dig hastigheter upp mot de vi anger i produktbeskrivningen.
Din hastighet kan samtidigt påverkas av många olika faktorer som ligger både utanför och innanför vår kontroll.
Vi jobbar löpande för att de faktorer som ligger innanför vår kontroll som påverkar din hastighet ska fumgera så optimalt som möjligt.
Skulle du uppleva att ditt bredbandsabonnemang ändå inte kommer upp i förväntat hastighet uppskattar vi att du kontaktar oss så vi kan hjälpa dig.
Nej, i dagsläget erbjuder vi inte statiska IP-adresser.
Läs merDu kan enkelt hitta användarnamn och lösenord för ditt trådlösa nätverk på din router. Om du ändrat det ursprungliga lösenordet rekommenderar vi att du kollar instruktionsboken för din router, så du kan återställa detta.
Läs merOm du önskar se hur snabbt ditt bredband är rekommenderar vi att du gör ett bredbandstest via Bredbandskollen. Vi rekommenderar att du direktkopplar dig till din router eller tjänstefördelare med en nätverkskabel innan du göra testet.
Läs mer