Kan jag överlåta mitt abonnemang till någon annan?

Självklart kan du överlåta ditt abonnemang till någon annan. Så länge personen kan ha Sappa. När ett abonnemang överlåts följer eventuell bindningstid samt utrustning med till den nya kunden.

Ladda ned en överlåtelseblankett här. Fyll i blanketten och skicka den till oss på AB Sappa, Falkenbersgatan 3, 412 85 Göteborg.

Relaterade frågor

  • Har ni någon hastighetsgaranti?

    Vi anger nedladdningshastighet och uppladdningshastighet på våra bredbandsprodukter så du enkelt ska veta vilken hastighet du skaffar.
    250/100 innebär alltså en nedladdningshastighet på 250 Mbit/s och en uppladdningshastighet på 100 Mbit/s.

    Våra bredbandshastigheter är satta med en "upp till" hastighet vilket innebär att du ska kunna förvänta dig hastigheter upp mot de vi anger i produktbeskrivningen.
    Din hastighet kan samtidigt påverkas av många olika faktorer som ligger både utanför och innanför vår kontroll.

    Vi jobbar löpande för att de faktorer som ligger innanför vår kontroll som påverkar din hastighet ska fumgera så optimalt som möjligt.

    Skulle du uppleva att ditt bredbandsabonnemang ändå inte kommer upp i förväntat hastighet uppskattar vi att du kontaktar oss så vi kan hjälpa dig.

    Läs mer
  • Säljer ni routrar?

     Vi säljer inga routrar i dagsläget.

    Läs mer
  • Kan jag få en statisk IP-adress?

    Nej, i dagsläget erbjuder vi inte statiska IP-adresser.

    Läs mer
  • Mitt bredband fungerar inte. Vad gör jag?

    Det första man kan testa är att starta om sin tjänstefördelare och router om man har en sådan. Vid låg eller ingen hastighet testa gärna att direktkoppla med en nätverkskabel mellan tjänstefördelaren och en dator och se hur det fungerar då. Hjälper inget av detta så kontakta oss så hjälper vi dig. 

    Läs mer
  • Vad har jag för användarnamn och lösenord till mitt trådlösa nätverk?

    Du kan enkelt hitta användarnamn och lösenord för ditt trådlösa nätverk på din router. Om du ändrat det ursprungliga lösenordet rekommenderar vi att du kollar instruktionsboken för din router, så du kan återställa detta.

    Läs mer

Sappas kundlojalitetscenter

Vi vill vara Sveriges kundvänligaste företag. Därför finns vi tillgängliga alla dagar, året om. Ring, maila eller chatta med oss!