Vad händer om jag inte betalar min faktura i tid?

Om fakturan inte är betald i tid skickar vi en påminnelsefaktura. Då tillkommer även en påminnelseavgift på 60 kr på din nästkommande faktura.

Alla kan glömma att betala en faktura, men om du missar att betala även när vi har påmint dig, kommer vi att tillfälligt släcka ditt abonnemang. Får vi inte in betalningen efter detta skickar vi fakturan till inkasso. När en faktura gått till inkasso behöver du som kund själv ta kontakt med inkassobolaget. Du når Lowell på 077-185 63 00.

Relaterade frågor

  • Hur läser jag av mina faktura?

    Här kan du som får din faktura via mejl, brev eller laddat ner den som PDF, få hjälp med hur fakturan ska läsas av och vilka uppgifter du behöver för att registrera en betalning. Om du har e-faktura eller autogiro registreras din betalning direkt i din internetbank utan att du behöver öppna fakturan. 

    Läs mer
  • När ser jag min faktura?

    Vi skickar alltid ut ett mejl där vi informerar om att din faktura är skickad till din internetbank. Från att vi skickat filen till banken tills du ser den kan det ta upp till 24 timmar.

    Läs mer
  • Hur går jag från pappersfaktura till något annat betalsätt?

    På pappersfakturan finns en instruktion som gör att du själv kan byta till ett digitalt leveranssätt via antingen QR-kod, sms eller en webbplatslänk.

    Läs mer
  • Vad är One-Click Pay - Betalning via internetbank?

    One-Click Pay, e-faktura eller autogiro är olika sätt för dig att betala din digitala faktura som minimerar risken för misstag. One-Click Pay innebär att betalningen sker direkt via din internetbank.

    Läs mer
  • Om jag redan har autogiro, vad gör jag då?

    Du som redan i dag har autogiro behöver inte gör något. Ditt autogiro rullar på precis som vanligt med oss genom Billograms faktureringstjänst.

    Läs mer