Varför har Billogram dragit pengar från mig?

Vi använder faktureringstjänsten Billogram för att skapa och skicka våra fakturor. Kontrollera om du har fått en faktura från oss skickad till din e-postadress eller via sms. Har du schemalagt betalningen via din internetbank dras pengarna på rätt dag från ditt konto.

Kontrollera i din internetbank att betalningen gått till Sappa/Billogram. Det kan ju vara fler leverantörer än vi som använder Billogram som faktureringstjänst. Sök efter Billogram i din mejlkorg för att hitta aktuell faktura och vem som har ställt ut den.

Relaterade frågor

  • Hur läser jag av mina faktura?

    Här kan du som får din faktura via mejl, brev eller laddat ner den som PDF, få hjälp med hur fakturan ska läsas av och vilka uppgifter du behöver för att registrera en betalning. Om du har e-faktura eller autogiro registreras din betalning direkt i din internetbank utan att du behöver öppna fakturan. 

    Läs mer
  • När ser jag min faktura?

    Vi skickar alltid ut ett mejl där vi informerar om att din faktura är skickad till din internetbank. Från att vi skickat filen till banken tills du ser den kan det ta upp till 24 timmar.

    Läs mer
  • Hur går jag från pappersfaktura till något annat betalsätt?

    På pappersfakturan finns en instruktion som gör att du själv kan byta till ett digitalt leveranssätt via antingen QR-kod, sms eller en webbplatslänk.

    Läs mer
  • Vad är One-Click Pay - Betalning via internetbank?

    One-Click Pay, e-faktura eller autogiro är olika sätt för dig att betala din digitala faktura som minimerar risken för misstag. One-Click Pay innebär att betalningen sker direkt via din internetbank.

    Läs mer
  • Om jag redan har autogiro, vad gör jag då?

    Du som redan i dag har autogiro behöver inte gör något. Ditt autogiro rullar på precis som vanligt med oss genom Billograms faktureringstjänst.

    Läs mer