Hur beställer jag digitala omsorgstjänster?

Att göra en beställning är enkelt. Gå till Omsorgsportalen, ange din adress och välj bland de tjänster som finns tillgängliga där du bor.

Relaterade frågor

  • Kan jag få hjälp med installation?

    De flesta produkter är enkla att koppla in och börja använda, men om du behöver hjälp kan du välja till detta i samband med din beställning.

    Läs mer
  • Hur kommer tjänsterna igång?

    I samband med beställningen kommer en orderbekräftelse till den mailadress du uppgivit i beställningen, från Omsorgsportalen. Har du beställt installation blir du kontaktad för bokning av tid. Tjänsterna börjar fungera så snart välfärdsbredbandet är aktiverat. I de fall där tjänsterna inte kopplas via välfärdsbredband så börjar de fungera så snart du kopplat in dem.

    Läs mer
  • Kan jag beställa för en närstående?

    Det går bra att beställa för en anhörig, oavsett om det är denna som själv ska stå som fakturamottagare eller om det är du som anhörig som står för fakturan. Det viktiga är att leveransadressen avser den adress dit tjänsten ska levereras och användas, för att välfärdsbredbandet ska kunna kopplas till rätt bostad.

    Läs mer
  • Vad kostar digitala omsorgstjänster?

    Alla priser finns på Omsorgsportalen.se, knappa in din adress eller gå vidare utan adress för att se listan över tjänster och tillhörande priser. Välfärdsbredband är inkluderat i tjänsterna vilket innebär att du inte behöver betala för separat bredband.

    Läs mer
  • Hur fungerar betalningen?

    Beroende på vilken tjänsteleverantör du valt finns olika alternativ för betalning, läs mer under respektive tjänst på Omsorgsportalen.se.

    Läs mer

Sappas kundlojalitetscenter

Vi vill vara Sveriges kundvänligaste företag. Därför finns vi tillgängliga alla dagar, året om 8-22. Ring, maila eller chatta med oss!