Det står "ingen signal" eller "svag signal". Vad ska jag göra?

Felmeddelandet kan bero på flera olika saker. Följ våra tre steg nedan för att se om det kan lösa problemet. 

1. Börja med att kontrollera att din antennkabel är korrekt ansluten i både antennuttaget och i digitalboxen eller i din TV.

2. Kolla sedan så att du är inne på rätt källa, genom att klicka på ”meny” på fjärrkontrollen till din digitalbox. Om inte digitalboxens meny visas på TV-skärmen så har TV:n hamnat på fel källa och då behöver du byta detta via fjärrkontrollen till din TV. Står du på rätt källa, men fortfarande inte får upp menyn så kan du testa en annan videoutgång och en annan HDMI/scart-kabel.

3. Om problemet kvarstår så rekommenderar vi dig att testa en annan antennkabel eller testa ett annat antennuttag om det finns i din bostad. 

Fungerar det fortfarande inte? Kontakta oss så hjälper vi dig. 

Relaterade frågor

Sappas kundlojalitetscenter

Vi vill vara Sveriges kundvänligaste företag. Därför finns vi tillgängliga alla dagar, året om. Ring, maila eller chatta med oss!