Det står "ingen signal" eller "svag signal". Vad ska jag göra?

Felmeddelandet kan bero på flera olika saker. Följ våra tre steg nedan för att se om det kan lösa problemet. 

1. Börja med att kontrollera att din antennkabel är korrekt ansluten i både antennuttaget och i digitalboxen eller i din TV.

2. Kolla sedan så att du är inne på rätt källa, genom att klicka på ”meny” på fjärrkontrollen till din digitalbox. Om inte digitalboxens meny visas på TV-skärmen så har TV:n hamnat på fel källa och då behöver du byta detta via fjärrkontrollen till din TV. Står du på rätt källa, men fortfarande inte får upp menyn så kan du testa en annan videoutgång och en annan HDMI/scart-kabel.

3. Om problemet kvarstår så rekommenderar vi dig att testa en annan antennkabel eller testa ett annat antennuttag om det finns i din bostad. 

Fungerar det fortfarande inte? Kontakta oss så hjälper vi dig. 

Relaterade frågor

  • Hur gör jag en kanalsökning?

    Hur du gör en kanalsökning varierar beroende på vilken utrustning du har. Har du en TV-modul, hittar du kanalsökning bland inställningar på din TV. Det borde också finnas en guide i din TV:s manual.

    Läs mer
  • Jag kan inte se alla kanaler i mitt utbud?

    Om du inte kan se alla kanaler i ditt utbud rekommenderar vi att du kontrollerar att ditt programkort sitter korrekt i din box eller TV-modul. Om du har en box rekommenderar vi att du gör en omstart av denna. Har du en TV-modul kan det vara bra att ta ur denna ur din TV och sätta i den på nytt.

    Läs mer
  • Det står "kortproblem" på min TV. Vad betyder det?

    När du får detta meddelande kan det vara bra att kontrollera att ditt programkort sitter i korrekt i din box. Det kan hjälpa att ta ut kortet ur boxen och prova att vända på det.

    Läs mer
  • Vad är fabriksåterställning?

    När du gör en fabriksåterställning återställs digitalboxens inställningar till hur det var när du först fick boxen. Funktionen finns i samtliga av våra boxar och instruktioner finns i boxens instruktionsmanual.

    Läs mer
  • Hur gör jag en felanmälan?

    Du gör en felanmälan genom att kontakta oss så hjälper vi dig. Om du vill se våra aktuella driftstörningar eller kommande arbeten kan du gå till sappa.se/driftinformation där du alltid hittar den senaste informationen. 

    Läs mer

Sappas kundlojalitetscenter

Vi vill vara Sveriges kundvänligaste företag. Därför finns vi tillgängliga alla dagar, året om. Ring, maila eller chatta med oss!