Vad är fabriksåterställning?

När du gör en fabriksåterställning återställs digitalboxens inställningar till hur det var när du först fick boxen. Funktionen finns i samtliga av våra boxar och instruktioner finns i boxens instruktionsmanual.

Nedan följer guider för hur du gör på några av våra boxar. Om din box-modell inte finns med eller om du vill ha hjälp att göra en fabriksåterställning, kontakta oss så hjälper vi dig. 

Triax C-HD 512, Sappa SC-260HD eller Dilog DC-260HD Meny > Systemåterställning > Ange lösenord 0000 > Fabriksinställningar > Flytta markören så att ”JA” blir ljusblå, tryck OK > Boxen startar nu om > Välj svenska, tryck OK > tryck blå knapp på fjärrkontrollen > Kontrollera inställningar för kanalsökning: frekvens 306MHz, Symbolhastighet 6.875MS/s, Modulation 64QAM, Nätverk JA, tryck sedan OK. Spara sedan den nya listan genom att trycka OK.

Dilog DC-250HD Meny > Verktyg > Återställning av fabriksåterställningar > Flytta markör till OK, tryck OK > Ange lösenord 0000 > Välj Ok > Boxen startar nu om > Tryck vidare med blå knapp 6 gånger > Spara sedan ned nya listan genom att trycka blå knapp.

Dilog DC-660HD Meny > installation & inställningar > Underhåll > fabriksåterställningar > Flytta markör till ”JA”, tryck OK > Boxen startar nu om > Tryck OK 3 gånger > Spara sedan den nya listan genom att trycka OK, tryck sedan OK för att titta på tv.

Dilog DCH-760 och DCTH-760 Meny > Konfiguration > Systeminställningar > Återställ till fabriksinställningar > Ange lösenord 1111 > Tryck OK > Boxen startar nu om > Se så att det står svenska, hybridläge och automatisk i de 3 fälten > Välj OK

Dilog DCT-280HD Meny > System > Fabriksinställning > Rad 2, fabriksinställning, tryck pil till vänster så att det står fabriksinställning > Tryck OK > Boxen startar nu om > Gör de val du önskar > Välj kabel > Automatisk sökning > Spara sedan den nya listan genom att trycka OK.

Relaterade frågor

  • Hur gör jag en kanalsökning?

    Hur du gör en kanalsökning varierar beroende på vilken utrustning du har. 

    Läs mer
  • Jag kan inte se alla kanaler i mitt utbud?

    Om du inte kan se alla kanaler i ditt utbud rekommenderar vi att du kontrollerar att ditt programkort sitter korrekt i din box eller TV-modul. Om du har en box rekommenderar vi att du gör en omstart av denna. Har du en TV-modul kan det vara bra att ta ur denna ur din TV och sätta i den på nytt.

    Läs mer
  • Det står "kortproblem" på min TV. Vad betyder det?

    När du får detta meddelande kan det vara bra att kontrollera att ditt programkort sitter i korrekt i din box. Det kan hjälpa att ta ut kortet ur boxen och prova att vända på det.

    Läs mer
  • Hur gör jag en felanmälan?

    Du gör en felanmälan genom att kontakta oss så hjälper vi dig. Om du vill se våra aktuella driftstörningar eller kommande arbeten kan du gå till sappa.se/driftinformation där du alltid hittar den senaste informationen. 

    Läs mer
  • Det står "allvarligt fel" på min TV. Vad gör jag?

    När det står ”Allvarligt fel” på din TV så har digitalboxen tappat kontakten med den inkommande TV-signalen. Felmeddelandet låter allvarligare än vad det är. Det man kan testa själv är att starta om digitalboxen genom att dra ur strömkabeln i några sekunder och sedan sätta tillbaka den igen, tänk på att det kan ta en liten stund för boxen att starta upp efter en omstart. Om det inte vill komma igång efter omstart så kontakta oss så hjälper vi dig. 

    Läs mer

Sappas kundlojalitetscenter

Vi vill vara Sveriges kundvänligaste företag. Därför finns vi tillgängliga alla dagar, året om. Ring, maila eller chatta med oss!