Laget före jaget

Vårt mål är att bli Sveriges mest kundvänliga företag. 

Vilka är Sappa?

För att det ska bli enkelt att ta på vad som skiljer oss från andra och för att det ska bli lätt för oss att göra rätt val, har vi formulerat våra värderingar i fyra ord.

Vännen. Vi lyssnar. Och gör det bra. Vi bygger varaktiga relationer, med alla kunder och tror på partnerskapet. 

Enkelheten. Vi strävar efter att våra kunder och våra partner ska uppleva oss som enkla att ha att göra med, oavsett vilken fråga det handlar om.

Friheten. Vi är den påhittaga som söker efter maximal flexibilitet och frihet för våra kunder och partners. Minimal inlåsning.

Jobbaren. Det lokala och nära. Vi tar i det det krävs. Vi håller vad vi lovar och vi utmanar.

Vi satsar på kundupplevelsen

Nu när hela kommunikationsvärlden i stort sett har blivit digitaliserat, och missförstå oss rätt - vi älskar det, men det vi märker är att det blir allt svårare för slutkund att nå ett företag och faktiskt ha en verklig röst som hjälper en. Därför har vi på Sappa valt att dagligen arbeta med att leverera en kundtjänst som verkligen ger kunden den hjälp den vill ha utan massa knappval. Vi vill vara med och göra skillnad och få fler att uppleva Sveriges kanske kundvänligaste företag. Vi finns på plats vardagar, 8-17.

Kontakta oss här 



Fristående kabel-TV-nät (SMATV)

Som nätägare äger ni er egen huvudcentral och har eget serviceavtal med en lokal installatör. Ni står själva för all investering av hårdvara och installation, som krävs för att vidaresända TV-kanalerna till era hushåll.

Analogt och digitalt basutbud

Egen kryptering

Frekvenser

Allmänna villkor

Bli en i laget

Är du en lagspelare och vill vara med att leverera kundservice i världsklass? Då kan du vara den vi söker!

Se lediga tjänster

Vår historia      

Sappa har sin bakgrund i AB Svensk Programagentur (SPA), som i sin tur har varit verksam som agent i kabel-tv-branschen sedan 1994. 2008 förvärvade SPA företaget Svesat AB och gick samtidigt in i rollen som operatör. Svesat var specialiserade på att planera, installera och sköta underhållet av SMATV- och CATV-anläggningar. 

SPA och Svesat kunde tillsammans erbjuda ett spetsigt och brett utbud till alla sorters kunder och partner. 2010 samlades båda företagen under det gemensamma namnet Sappa.

Läs mer

Vi gör skillnad 

Det ligger i vårt ansvar att hjälpa våra kunder att få den absolut bästa kundupplevelsen men vi ansvarar också för att alla som arbetar på Sappa mår bra och har förutsättningar att göra ett bra jobb. Sappa tar även ett stort ansvar och stjöder därför både Parasport Sverige och BRIS.  

Läs mer


”Sappa har i snart ett decennium varit en framgångsrik tjänsteleverantör i Karlstads Stadsnät. De har verkligen lyckats med den svåra kombinationen att vara en nationell leverantör med ett lokalt engagemang. Jag tror även att företag i andra branscher har mycket att lära av Sappa hur man jobbar med kunder och marknadsutveckling.”


Hafsteinn Jonsson
Stadsnätschef Karlstads El Stadsnät och VD MittNät AB

Se fler röster om Sappa



Kontakta oss gärna

Slå oss gärna en signal eller skicka oss ett mail, så besvarar vi era frågor.

Kontakta oss