Service & support
Som er leverantör säkerställer vi kvaliteten i nätet och tar hand om all service.
Servicepartner från norr till söder
Som er leverantör säkerställer vi kvaliteten i TV-, bredbands- och telefoninätet och tar hand om all service. Vi ställer stora krav på våra servicepartner. De ska vara utbildade, ha god yrkeskännedom och de ska vara kapabla att snabbt och smidigt kunna åtgärda de eventuella problem som uppstår. Vi utför service fram till kl 17, och kommer en felanmälan in efter det åtgärdas problemet så tidigt som möjligt nästkommande dag.
När det gäller avbrott på samtliga kanaler, eller public servicekanalerna, samt bredbandsleveransen till hela fastigheten kräver vi av våra servicepartner att underhåll ska ske omgående, oavsett dag. Era boenden kontaktar Sappa direkt om något är fel på kanalerna. Vår kundservice finns tillgänglig för alla typer av ärenden alla dagar, året om. För att det ska vara enkelt.
När det gäller avbrott på samtliga kanaler, eller public servicekanalerna, samt bredbandsleveransen till hela fastigheten kräver vi av våra servicepartner att underhåll ska ske omgående, oavsett dag. Era boenden kontaktar Sappa direkt om något är fel på kanalerna. Vår kundservice finns tillgänglig för alla typer av ärenden alla dagar, året om. För att det ska vara enkelt.
Support för fastighetsägare och bostadsrättsföreningar
Du når vår företagsavdelning alla vardagar 8-17 på 031-774 10 40 eller forsaljning@sappa.se. De hjälper dig om du har frågor om exempelvis fakturor, service, inkopplingar, tilläggsbeställningar eller vilken annan fråga som du än må ha! Har du frågor om ditt avtal ber vi dig att prata med din säljare. Om du inte vet vem det är, hör av dig till oss så hjälper vi dig att nå rätt person med en gång.
Kundsupport för hushållen
För oss på Sappa är det viktigt att ha bra service för alla våra kunder. Vår kundtjänst finns på plats och svarar på dina boendens frågor alla dagar, året om. Dessutom kan de få hjälp genom steg-för-steg guider på vår hemsida, via chatt eller nå oss på sociala medier. Om ni väljer att teckna gruppavtal för både bredband och TV, får alla i er förening också tillgång till vårt VIP-nummer, som tar dem före i eventuella köer och direkt till de kundservicemedarbetare som har bäst koll på gruppavtal.
Hjälp med heminstallation
Vi samarbetar med Hemfixarna
Oavsett om det är en TV som behöver monteras, digitalbox som ska kopplas in eller kanalsökning som ska göras kan våra kunder få hjälp av en personlig tekniker som kommer hem till bostaden och hjälper till med installationen. Vi har ett samarbete med Hemfixarna som skickar ut sina tekniker för att fixa det kunden behöver hjälp med!
"För mig är det viktigt att ha en leverantör som levererar bra kundservice och givetvis tjänster med hög kvalitet. Efter att ha gått igenom de olika erbjudanden som fanns på marknaden föll valet på Sappa. Med Sappa, som levererar tv, bredband och telefoni till mina boenden, har jag fått en mycket kompetent leverantör. Jag tycker samarbetet fungerar mycket bra, de är enkla att få tag i och jag får alltid snabb återkoppling, det är viktigt för mig.”
— Magnus Andersson, Ansvarig projektledare, Karlstadhus AB