Bredband

TV & Play

Om Sappa

Kundsupport

Tillbaka

Logga in

Aktivera tjänster

Info om verifiering

Vad det innebär och vad du behöver göra!

Vad innebär verifiering?

När vi kopplar på bredbandet i er fastighet behöver vi kartlägga vilka bredbandsportar som sitter i vilken lägenhet. Det gör vi för att vi ska ha koll på vart eventuella fel uppstått om ni upplever en driftstörning och för att vi ska kunna koppla på rätt tjänster till rätt lägenhet. Därför ber vi dig berätta vilken lägenhet du bor i när du ansluter första gången.

Gör såhär:

1. På er startdag gör vi först påkopplingen från vårt håll, under den tiden kommer dina tjänster komma och gå. Här kan du se när vi är klara med arbetet i er fastighet. Därefter ansluter du till ditt nya bredband och öppna en ny sida i din webbläsare på din dator, mobil eller surfplatta.

2. En sida som uppmanar till verifiering dyker automatiskt upp i webbläsaren. Där kommer den ligga kvar tills verifieringen är slutförd. Om det inte fungerar, skriv istället in sidans IP-adress manuellt. Det gör du genom att skriva 10.0.0.253 i sökfältet på webbläsaren.

3. Fyll i ditt personnummer så kan vi enkelt hitta vilken adress du är folkbokförd på. Godkänn att adressen stämmer så slussas du vidare för att skapa en kundprofil på Sappa.se. Sen är ditt bredband och eventuella andra tjänster redo att användas.

© 2025 AB Sappa | org no. 556453-6281