Abonnemang

  • Jag kommer inte åt mina inspelade program, varför?

    För att uppfylla kraven vi har gentemot våra leverantörer har vi ett så kallat kopieringsskydd i vårt kodningssystem. Detta gör att det inte är möjligt att komma åt inspelat material när man inte längre abonnerar på ett kanalpaket där kanalen/programmen ingår. Man kan således inte abonnera på exempelvis C More Film, spara ner filmer, avsluta abonnemanget och ha fortsatt tillgång till filmerna.

  • Går det att överlåta ett abonnemang till någon annan?

    Självklart kan du överlåta ett abonnemang till någon annan, så länge den personen bor i ett hus som är anslutet till Sappa. När ett abonnemang överlåts följer bindningstider, programkort och eventuell hårdvara med till den nya kunden.

    Här kan du ladda ner en överlåteseblankett. Fyll i blanketten och skicka den till oss på AB Sappa, Grafiska vägen 2A, 412 63 Göteborg.

  • Jag har sagt upp mitt abonnemang, vad ska jag göra med boxen?

    Boxen är din, så den behåller du. Kanske känner du någon som behöver en till box?

  • Kostar det något att flytta med mitt abonnemang till min nya adress?

    Nej, det kostar ingenting att flytta med ditt abonnemang! Allt du behöver göra är att höra av dig med din nya adress till oss.

  • Jag ska flytta. Kan jag flytta med mitt tv-abonnemang?

    Du kan ta med ditt abonnemang om din nya adress är ansluten till Sappa. Vi hjälper dig gärna så flytten blir smidig. Ring oss!

  • Jag skall flytta till en adress som inte har tv från Sappa. Vad händer nu?

    Om du inte har någon bindningstid på ditt avtal, kan det avslutas med en kalendermånads uppsägningstid.

    Om du har bindningstid på något av dina kanalpaket så kan vi lösa det på lite olika sätt. Antingen betalar du en slutavgift på det som återstår av abonnemangskostnaden eller så behåller du ordinarie månadsfakturering tills bindningstiden är slut. Du kan även överlåta abonnemanget till någon som kan använda det!

  • Hur lång är min bindningstid?

    Logga in på Mitt Sappa, där ser du om du har någon bindningstid på ditt abonnemang.

    Hos Sappa väljer du om du vill ha bindningstid eller inte. Våra digitalboxar blir till exempel billigare när du lägger till 12 eller 24 månaders bindningstid på ett kanalpaket. Observera att kanalpaket och kanaler från Viasat alltid säljs med 12 eller 24 månaders bindningstid.

  • Hur säger jag upp hela eller delar av mitt abonnemang?

    Du kan välja om du vill ringa, mejla eller skicka ett brev till oss! Valet är ditt.

    För att ta kunna avsluta ditt avtal helt korrekt och så smidigt som möjligt behöver vi veta dina personuppgifter eller ditt kundnummer och vilket abonnemang du vill säga upp. Därför kan du inte välja att säga upp ett abonnemang via webben. 

  • Jag har ångrat mig! Kan jag häva mitt köp?

    Om du har beställt ett abonnemang via telefon eller på webben gäller 14 dagars ångerrätt, enligt distans- och hemförsäljningslagen. Hör av dig till oss om du har ångrat dig så häver vi avtalet. Därefter skickar du tillbaka din oanvända box/modul och ditt programkort till Sappa, frakten står du för. 

    Du har ingen ångerrätt om du har skaffat ett abonnemang hos en återförsäljare.