Sveriges kundvänligaste företag

Vi pratar gärna med våra kunder, både via telefon, mail, chatt och sociala medier. När du ringer till oss svarar vi helt utan knappval och långa väntetider. Vi finns tillgängliga alla dagar, året om 8-22.

‌‌ 0774 - 444 744‌‌ hej@sappa.se‌‌ Chatta med oss

Vad kan vi hjälpa dig med?

Här samlar vi information om alla våra tjänster. Du finner även frågor och svar, aktuell driftinformation och nyheter.

Sök på kundservice

Sök till exempel efter "playtjänst" eller "digitalbox"

Vanligaste frågorna

  • Hur ska digitalboxen kopplas till tjänstefördelaren?

    Vi på Sappa rekommenderar att man kopplar digitalboxen direkt till tjänstefördelare med en nätverkskabel utan någon utrustning emellan. Detta för att garantera en 100% leverans av TV-signalen. För att veta i vilken LAN-port på tjänstefördelaren som digitalboxen skall kopplas till, kontakta kundtjänst på 0774-444 744 eller hej@sappa.se. Vi rekommenderar inte att man använder sig av någon form av trådlös utrustning då vi inte kan garantera en bra TV-upplevelse.

    Läs mer
  • Hur gör jag en felanmälan?

    Du gör en felanmälan genom att kontakta oss så hjälper vi dig. Om du vill se våra aktuella driftstörningar eller kommande arbeten kan du gå till sappa.se/driftinformation där du alltid hittar den senaste informationen. 

    Läs mer
  • Kan jag använda Chromecast?

    Ja, du kan använda Chromecast med Sappa Play. Om du vill casta program genom Chromecast trycker du på ikonen i Sappa Play och väljer den Chromecast-enhet som du vill streama till. Tänk på att vara uppkopplad på samma nätverk som Chromecastenheten. 

    Leta efter dena ikon: 
    Chromecast

    Läs mer
  • Ingår C More's streamingtjänst om jag har ett C More paket?

    Ja, när du skaffar ett kanalpaket från C More får du även tillgång till samma utbud i C Mores app eller på cmore.se. Du kan aktivera totalt fyra enheter och streama på två stycken enheter samtidigt.

    Läs mer
  • Kan jag köpa TV från Sappa?

    För att se om vi kan leverera TV hem till dig kan du enkelt söka på din adress. Detta gör du genom att klicka på "sök adress" eller "se om du kan köpa". Du kan också kontakta oss så hjälper vi dig. 

    Läs mer
  • Vad behöver jag för att komma igång med telefoni?

    När man skall komma igång med sin telefoni så behöver man ha en telefonibox kopplad till sin tjänstefördelare. Denna beställer man från oss i samband med att man beställer telefoni. Den kostar 395 kr som en engångskostnad. 

    Läs mer
  • Kan jag ha telefoni från Sappa?

    För att veta ifall du kan få fast telefoni från Sappa behöver du söka på din adress på hemsidan . Du kan också ringa oss på 0774- 444 744 så hjälper vi dig.

    Läs mer
  • Hur skaffar jag autogiro?

    Det finns två sätt att ansöka om autogiro från Sappa, antingen via autogiroblankett som du skickar in till Sappa eller så kan du ansöka via din internetbank. Du kan ladda ner vår autogiroblankett här

    Läs mer
  • Vad är en leveransavgift?

    En leveransavgift är en avgift vi tar ut för leverans av TV-tjänst inom vissa nät. Denna avgift debiteras månadsvis.

    Läs mer
  • När dras pengarna från kontot när man har autogiro?

    Det aviserade beloppet dras från ditt konto på förfallodagen som alltid är den sista dagen i månaden. Om den sista dagen är en helgdag så dras beloppet nästkommande bankdag. Saknas täckning på kontot vid förfallodagen testar vi alltid att dra en gång till dagen efter. Saknas täckning efter det andra försöket behöver du göra en manuell betalning av fakturan.

    Läs mer
  • Hur gör jag för att betala från en utländsk bank?

    Du kan betala från en utländsk bank. För att göra detta behöver du vårt IBAN-nummer. Det är IBAN: SE2350000000051641009330BIC och Swift: ESSESESS. Tänk på att de flesta bankerna tar ut en avgift för att genomföra en betalning mellan olika länder. Den avgiften står du för.

    Läs mer
  • Jag hittar inte min faktura?

    Mitt Sappa kan du se alla dina fakturor. Du kan också kontakta oss så skickar vi en kopia på din faktura till dig. 

    Läs mer
  • Kan jag få installationshjälp?

    I de flesta fall är det enkelt att installera vår utrustning och vi kan guida dig över telefon. Om du ändå vill ha hjälp att utföra installationen hemma kan vi rekommendera Hemfixare. Hemfixare är en partner till Sappa som kan hjälpa till med de flesta installationer i hemmet.

    Läs mer
  • Hur loggar jag in på Mitt Sappa?

    För att logga in på Mitt Sappa kan du antingen använda Mobilt BankID eller Sappa-konto.

    Läs mer
  • Kan jag överlåta mitt abonnemang till någon annan?

    Självklart kan du överlåta ditt abonnemang till någon annan. Så länge personen kan ha Sappa. När ett abonnemang överlåts följer eventuell bindningstid samt utrustning med till den nya kunden.

    Läs mer
  • Jag kan inte logga in på Mitt Sappa?

    Om du vet att ditt användarnamn och lösenord är korrekt, men ändå får ett felmeddelande får du gärna kontakta oss så hjälper vi dig.

    Läs mer
  • Hur säger jag upp mitt abonnemang?

    För att säga upp ditt abonnemang behöver du kontakta oss så hjälper vi dig. När vi avslutar ditt abonnemang behöver du meddela oss dina personuppgifter/kundnummer och vilket abonnemang du vill säga upp. 

    Läs mer

Nyheter

Se trailers och läs om de senaste filmerna och serierna, sporthöjdpunkter, TV-tips och mycket mer.

Älska mig
11 oktober, 2019
Ikväll är det premiär för Josephine Bornebusch nya serie Älska mig. Se första avsnittet 11 oktober kl 21.45 på Viasat.
Läs mer
Damian Lewis: Spy Wars
10 oktober, 2019
Nytt dokudrama med Damian Lewis i sin första faktaroll. Serien avslöjar berättelserna bakom de senaste 40 årens mest fängslande och viktiga internationella spionoperationer.
Läs mer
Innan vi dör säsong 2
9 oktober, 2019
Äntligen är publik- och kriktersuccén Innan vi dör tillbaka med säsong 2. Se premiären med Adam Pålsson i huvudrollen på SVT den 13 oktober.
Läs mer
Vi söker en systemutvecklare!
8 oktober, 2019
Växande telekombolaget AB Sappa söker nu dig som brinner för systemutveckling och gillar att få saker att fungera.
Läs mer
Nordic Property Expo
7 oktober, 2019
Vi på Sappa medverkar på årets största händelse inom fastighetsbranschen på Svenska Mässan i Göteborg! Den 15-16 oktober finns vi på plats i monter A01:20.
Läs mer
Nu frivisar vi Viasat Film
4 oktober, 2019
Gillar du också film och serier? Nu får du tillgång till hela kanalpaket Viasat Film mellan 7-13 oktober, helt gratis. Se Creed II, Counterpart, Destroyer, Heder, Älska mig, The Good Fight och mycket mer.
Läs mer
Solsidan är tillbaka
1 oktober, 2019
Äntligen är väntan över. Succéserien Solsidan är tillbaka på C More med helt nya avsnitt. Spana in trailern för säsong 6 här.
Läs mer
Nu frivisar vi Viasat Sport
27 september, 2019
Vad sägs om en vecka fullproppad med sport, helt gratis? Mellan 30 september - 6 oktober kan du se Premier League, Champions League, NHL och MotoGP när vi frivisar kanalpaketet Viasat Sport.
Läs mer
Yellowstone säsong 2
26 september, 2019
Äntligen är den populära dramaserien Yellowstone tillbaka med Kevin Costner i huvudrollen. Se trailern för säsong 2 här.
Läs mer
Vad gör stress med oss?
20 september, 2019
Se programserien "Din hjärna" med läkaren, författaren och sommarprataren Anders Hansen. Premiär 23 september på SVT.
Läs mer

Sappas kundlojalitetscenter

Vi vill vara Sveriges kundvänligaste företag. Därför finns vi tillgängliga alla dagar, året om 8-22. Ring, maila eller chatta med oss!