Kontakta oss

Vi pratar gärna med våra kunder och finns tillgängliga alla dagar, året om.

På grund av rådande situation med covid-19 gäller för en tid framöver öppettiderna vardagar 8-20 och helger 9-18. Det innebär också att väntetider kan vara längre än vanligtvis.

 0774 - 444 744‌‌ hej@sappa.se‌‌ Chatta med oss

Vad kan vi hjälpa dig med?

Här samlar vi information om alla våra tjänster. Du finner även frågor och svar, aktuell driftinformation och nyheter.

Sök på kundservice

Sök till exempel efter "playtjänst" eller "digitalbox"

Vanligaste frågorna

  • Kan jag ha ett eget wifi-nät för besökare?

    Ja det kan du. På första sidan för inställningarna i din router kan du ställa in att du vill aktivera ett gästnätverk. Där bestämmer du också vad du vill att det ska heta.

    Läs mer
  • Hur kommer man igång med sin extender/router?

    Det är enkelt att komma igång med din extender/repeater. Läs gärna vår installationsguide som hjälper dig med nödvändig installation och de nödvändiga inställningarna för at komma igång. Installationsguiden ligger med i förpackningen men finns också att läsa här.

    Läs mer
  • Har ni någon hastighetsgaranti?

    Vi anger nedladdningshastighet och uppladdningshastighet på våra bredbandsprodukter så du enkelt ska veta vilken hastighet du skaffar.
    250/100 innebär alltså en nedladdningshastighet på 250 Mbit/s och en uppladdningshastighet på 100 Mbit/s.

    Våra bredbandshastigheter är satta med en "upp till" hastighet vilket innebär att du ska kunna förvänta dig hastigheter upp mot de vi anger i produktbeskrivningen.
    Din hastighet kan samtidigt påverkas av många olika faktorer som ligger både utanför och innanför vår kontroll.

    Vi jobbar löpande för att de faktorer som ligger innanför vår kontroll som påverkar din hastighet ska fumgera så optimalt som möjligt.

    Skulle du uppleva att ditt bredbandsabonnemang ändå inte kommer upp i förväntat hastighet uppskattar vi att du kontaktar oss så vi kan hjälpa dig.

    Läs mer
  • Hur funkar Sappa Wifi Extra?

    Extra-enheten kommunicerar med din router antingen via kabel eller trådlöst. När någon enhet i ditt nätverk är för långt ifrån routern ansluter den istället till Extra-enheten för att få bra signal.

    Läs mer
  • Säljer ni routrar?

    Ja, det gör vi! 

    Läs mer
  • Hur byter jag namn på mitt wifi?

    Vill du använda ett eget namn på ditt wifi behöver du logga in i routern för att ändra det. Du kan läsa mer om hur du loggar in i routern här.

    Läs mer
  • Vad heter nätverket när man använder Sappa Wifi?

    Du hittar vad namnet på nätverket heter på din router eller på de etiketter som ligger med i paketet. Det är namnet du hittar vid rubriken ”Network” du ska ansluta dina enheter till.

    Läs mer
  • Hur gör jag en felanmälan?

    Du gör en felanmälan genom att kontakta oss så hjälper vi dig. Om du vill se våra aktuella driftstörningar eller kommande arbeten kan du gå till sappa.se/driftinformation där du alltid hittar den senaste informationen. 

    Läs mer
  • Vilket lösenord använder jag för att ansluta till enheten?

    Din Extra-enhet blir en kopia av din router. Du kommer därför inte behöva göra några inställningar av den. Efter installering kommer din dator, mobil etc. själv välja om den vill kommunicera direkt med routern eller med extendern/repeatern.

    Läs mer
  • Vad är Sappa Wifi Extra?

    Sappa Wifi Extra är ett tillägg till ditt Sappa Wifi i det fall du önskar utöka räckvidden av din wifi signal. Tjänsten består av en repeater/extender som paras ihop med din router och gör att dina enheter kan kommunicera med denna istället för din router när avståndet börjar bli för långt till routern.

    Läs mer
  • Hur ska digitalboxen kopplas till tjänstefördelaren?

    Vi på Sappa rekommenderar att man kopplar digitalboxen direkt till tjänstefördelare med en nätverkskabel utan någon utrustning emellan. Detta för att garantera en 100% leverans av TV-signalen. För att veta i vilken LAN-port på tjänstefördelaren som digitalboxen skall kopplas till, kontakta kundtjänst på 0774-444 744 eller hej@sappa.se. Vi rekommenderar inte att man använder sig av någon form av trådlös utrustning då vi inte kan garantera en bra TV-upplevelse.

    Läs mer
  • Hur gör jag en felanmälan?

    Du gör en felanmälan genom att kontakta oss så hjälper vi dig. Om du vill se våra aktuella driftstörningar eller kommande arbeten kan du gå till sappa.se/driftinformation där du alltid hittar den senaste informationen. 

    Läs mer
  • Kan jag använda Chromecast?

    Ja, du kan använda Chromecast med Sappa Play. Om du vill casta program genom Chromecast trycker du på ikonen i Sappa Play och väljer den Chromecast-enhet som du vill streama till. Tänk på att vara uppkopplad på samma nätverk som Chromecastenheten. 

    Leta efter dena ikon: 
    Chromecast

    Läs mer
  • Ingår C More's streamingtjänst om jag har ett C More paket?

    Ja, när du skaffar ett kanalpaket från C More får du även tillgång till samma utbud i C Mores app eller på cmore.se. Du kan aktivera totalt fyra enheter och streama på två stycken enheter samtidigt.

    Läs mer
  • Kan jag köpa TV från Sappa?

    För att se om vi kan leverera TV hem till dig kan du enkelt söka på din adress. Detta gör du genom att klicka på "sök adress" eller "se om du kan köpa". Du kan också kontakta oss så hjälper vi dig. 

    Läs mer
  • Vad behöver jag för att komma igång med telefoni?

    När man skall komma igång med sin telefoni så behöver man ha en telefonibox kopplad till sin tjänstefördelare. Denna beställer man från oss i samband med att man beställer telefoni. Den kostar 395 kr som en engångskostnad. 

    Läs mer
  • Kan jag ha telefoni från Sappa?

    För att veta ifall du kan få fast telefoni från Sappa behöver du söka på din adress på hemsidan . Du kan också ringa oss på 0774- 444 744 så hjälper vi dig.

    Läs mer
  • Hur beställer jag digitala omsorgstjänster?

    Att göra en beställning är enkelt. Gå till Omsorgsportalen, ange din adress och välj bland de tjänster som finns tillgängliga där du bor.

    Läs mer
  • Kan jag få hjälp med installation?

    De flesta produkter är enkla att koppla in och börja använda, men om du behöver hjälp kan du välja till detta i samband med din beställning.

    Läs mer
  • Hur kommer tjänsterna igång?

    I samband med beställningen kommer en orderbekräftelse till den mailadress du uppgivit i beställningen, från Omsorgsportalen. Har du beställt installation blir du kontaktad för bokning av tid. Tjänsterna börjar fungera så snart välfärdsbredbandet är aktiverat. I de fall där tjänsterna inte kopplas via välfärdsbredband så börjar de fungera så snart du kopplat in dem.

    Läs mer
  • Kan jag beställa för en närstående?

    Det går bra att beställa för en anhörig, oavsett om det är denna som själv ska stå som fakturamottagare eller om det är du som anhörig som står för fakturan. Det viktiga är att leveransadressen avser den adress dit tjänsten ska levereras och användas, för att välfärdsbredbandet ska kunna kopplas till rätt bostad.

    Läs mer
  • Hur skaffar jag autogiro?

    Det finns två sätt att ansöka om autogiro från Sappa, antingen så kan du ansöka via din internetbank eller via autogiroblankett som du skickar in till Sappa. Ladda ner vår autogiroblankett här

    Läs mer
  • Vad är en leveransavgift?

    En leveransavgift är en avgift vi tar ut för leverans av TV-tjänst inom vissa nät. Denna avgift debiteras månadsvis.

    Läs mer
  • När dras pengarna från kontot när man har autogiro?

    Det aviserade beloppet dras från ditt konto på förfallodagen som alltid är den sista dagen i månaden. Om den sista dagen är en helgdag så dras beloppet nästkommande bankdag. Saknas täckning på kontot vid förfallodagen testar vi alltid att dra en gång till dagen efter. Saknas täckning efter det andra försöket behöver du göra en manuell betalning av fakturan.

    Läs mer
  • Hur gör jag för att betala från en utländsk bank?

    Du kan betala från en utländsk bank. För att göra detta behöver du vårt IBAN-nummer. Det är IBAN: SE2350000000051641009330BIC och Swift: ESSESESS. Tänk på att de flesta bankerna tar ut en avgift för att genomföra en betalning mellan olika länder. Den avgiften står du för.

    Läs mer
  • Jag hittar inte min faktura?

    Mitt Sappa kan du se alla dina fakturor. Du kan också kontakta oss så skickar vi en kopia på din faktura till dig. 

    Läs mer
  • Kan jag få installationshjälp?

    I de flesta fall är det enkelt att installera vår utrustning och vi kan guida dig över telefon. Om du ändå vill ha hjälp att utföra installationen hemma kan vi rekommendera Hemfixare. Hemfixare är en partner till Sappa som kan hjälpa till med de flesta installationer i hemmet.

    Läs mer
  • Hur loggar jag in på Mitt Sappa?

    För att logga in på Mitt Sappa kan du antingen använda Mobilt BankID eller Sappa-konto.

    Läs mer
  • Kan jag överlåta mitt abonnemang till någon annan?

    Självklart kan du överlåta ditt abonnemang till någon annan. Så länge personen kan ha Sappa. När ett abonnemang överlåts följer eventuell bindningstid samt utrustning med till den nya kunden.

    Läs mer
  • Jag kan inte logga in på Mitt Sappa?

    Om du vet att ditt användarnamn och lösenord är korrekt, men ändå får ett felmeddelande får du gärna kontakta oss så hjälper vi dig.

    Läs mer
  • Kan jag pausa mina abonnemang jag har från Sappa?

    Ja det kan du. Det går bra att pausa dina abonnemang upp till 9 månader. Perfekt om du äger en sommarstuga eller om du bor utomlands under vinterhalvåret. Du bestämmer när du vill att dina tjänster ska fungera igen när du pausar dem. Då kan du komma tillbaka när du bestämt och börja använda dem direkt! Kontakta vårt kundcenter när du vill pausa. Vi tar ut en pausavgift som är 295kr i samband med att du startar din pausperiod.

    Läs mer

Sappas kundlojalitetscenter

Vi vill vara Sveriges kundvänligaste företag. Därför finns vi tillgängliga alla dagar, året om. Ring, mejla eller chatta med oss!


Nyheter

Se trailers och läs om de senaste filmerna och serierna, sporthöjdpunkter, TV-tips och mycket mer.

Möjlighet till en tryggare vardag i Kungälv med Omsorgsportalen
2 december, 2020
Via Omsorgsportalen från Sappa kan hushåll anslutna till Kungälv stadsnät från och med idag ta del av digitala omsorgstjänster.
Läs mer
Nu finns TV4-kanalerna i Sappa Play
17 november, 2020
TV4-paketet blir nu tillgängligt i vår playtjänst Sappa Play.
Läs mer
Kanalomläggningar november till mars
9 november, 2020
Vi uppdaterar vårt utbud och gör en kanalomläggning i TV-nätet. Se när din TV-tjänst berörs och vad du behöver göra.
Läs mer
Premiär för nya Beck-filmer
4 november, 2020
Den 6 november är det premiär för Beck – Undercover på C More, den första av fyra nya Beck-filmer.
Läs mer
Kanalomläggning för dig som har IPTV
27 oktober, 2020
Vi utför kanalomläggning för att göra plats för fler kanaler i HD-kvalitet. Läs mer för att se om några av dina kanaler förändras.
Läs mer
Sveriges bästa service - tre år i rad!
26 oktober, 2020
Vi kan stolt presentera året resultat i Svenskt Kvalitetsindex, där vi placerar oss som etta i kategorierna service och image.
Läs mer
Frivisning V sport
19 oktober, 2020
Redo för en vecka med sport i världsklass? Nu får du tillgång till hela kanalpaket V sport mellan 19-25 oktober, helt kostnadsfritt. Njut av världens bästa sport från Champions Laegue, Premier League, NFL, Bundesliga, Moto GP, Ligue 1 och mycket mer!
Läs mer
Frivisning V series & film
12 oktober, 2020
Gillar du också film och serier? Nu får du tillgång till ett helt kanalpaket mellan 12-18 oktober, helt kostnadsfritt. Se Le Mans '66, Jojo Rabbit, Zombieland: Double Tap, My Dead Ex och mycket mer.
Läs mer
Premiär för Camilla Läckbergs Lyckoviken
10 oktober, 2020
Förbjuden kärlek, stora svek och en mystisk mordgåta - nu ser vi fram emot seriepremiär den 20 oktober!
Läs mer
Sappa och Vökby informerar
1 oktober, 2020
Har du varit TV-, bredbands- eller telefonikund till Vökby? Välkommen till oss på Sappa! Här hittar du information om förändringarna.
Läs mer