Mobilabonnemang
Frågor och svar
Hur lägger jag till mer surf?
Under "Mobilt" inne på Mitt Sappa kan du administrera det mesta vad gäller ditt mobilabonnemang. Fyll på extra surf, lägg till extra användare, beställ nytt SIM-kort med mera.
När din surf börjar ta slut kommer vi också skicka ett SMS till dig. Det SMS:et kan du svara på för att fylla på med extrasurf.
Hur stänger jag av roaming när jag är utomlands?
Du kan stänga av roamingen antingen via inställningarna i din telefon eller på Mitt Sappa/kostnadskontroll.
På Mitt Sappa/kostnadskontroll kan du administrera ditt mobilabonnemang.
Som roaming - men också lägga till surf, spärra SIM-kort med mera.
Hur skaffar jag eSIM?
Om du inte valde eSIM redan när du beställde ditt abonnemang, kan du lägga till det på Mitt Sappa. Logga in med Mobilt Bank-ID, klicka på "Mobilt" i huvudmenyn och sedan SIM-kort. Där kan du välja "Spärra och beställ nytt" och välja eSIM.
Kan jag lägga till flera användare i samma abonnemang?
Ja, har du ett obegränsat abonnemang kan du lägga till extra användare till en förmånlig kostnad. Samtliga användare får då ett eget aktivt obegränsat abonnemang.
Du lägger till fler användare på Mitt Sappa.
Hur aktiverar jag mitt eSIM?
Om du beställer eSIM kan du komma igång med ditt mobilabonnemang snabbt. C:a 30 minuter efter ditt köp (eller på angiven startdag för abonnemanget) hittar du ditt eSIM. Det är en QR-kod som du bara skannar med mobilen som du vill använda abonnemanget på, och sen är du igång.
Skapa ett ärende
Skapa ett ärende och följ hanteringen av det inne på Mitt Sappa. Med ett ärende förser du vår kundsupport med all relevant information, så att de enkelt kan lösa din förfrågan.
Om du redan är kund, skapa ditt ärende här.
Om du inte är kund, skapa ditt ärende här.
Chatta med oss
Vill du ha snabb och smidig hjälp på en fråga kan du chatta direkt med vår kundsupport här på hemsidan. Chatten lämpar sig bäst för enkla frågor, för något mer komplicerade ärenden rekommenderar vi dig övriga kontaktvägar.
Chatten är vanligtvis öppen 10:00-17:00 på vardagar. När den är öppen ser du den turkosa chattikonen nere i vänstra hörnet.
Rasmus, Controller
KONTAKT - FELSÖKNING
Ring vår kundsupport
Ring felsökningslinjen på knappval 1.
Ordinarie kundsupport: 0774 - 444 744
Boxholm: 0142 - 663 740
Gävleborg, Holmsund, Obbola: 0774 - 444 744 (Välj knappval 4)
Malmö: 040 - 444 100
Ordinarie telefonnummer: Vardagar 8-19 och helger 10-14
Boxholm: Vardagar 9-17
Gävleborg: Vardagar 8-17