Samma Sappa. Ny logga.
04 november, 2013

Samma Sappa. Ny logga.

Kategorier: Om Sappa

Vi har skakat om vår logga, och ut ramlade den här! Från och med idag kommer du börja mötas av vår uppdaterade logotyp.

Anledningen till att Sappa har valt att uppdatera sin logotyp, är att få den enklare att känna igen och lättare att koppla till Sappa. Den nya loggan bygger på kärnan från den gamla. Sappa har alltså lyfts fram, för att behålla igenkänningen från den gamla loggan och samtidigt förtydliga Sappa som avsändare. Loggan kommer att lanseras fullt ut under året.

– Det känns jättekul att visa upp och börja sprida vår nya logga, säger Sappas marknadschef Anna Lyckner. Logotypen är tydlig och sätter an tonen för en mycket spännande framtid, både för branschen i stort och för Sappa.

Tv är inte längre synonymt med en tv-apparat. Sappa arbetar, precis som sina kollegor i branschen, med att kunna erbjuda sina kunder mer flexibla tv-upplevelser.  Idag sker detta i samarbete med Viasat och C More. Alla Sappas kunder som köper ett kanalpaket från Viasat, får tillgång till ett motsvarande utbud i Viaplay som en del av tv-abonnemanget. De som istället köper ett kanalpaket från C More, får tillgång till utbudet i C More Play.

– C More Play och Viaplay är exempel på tjänster som kunden tar del av på andra plattformar än sina tv-apparater, förklarar Anna Lyckner. När vi nu uppgraderar loggan, bryter vi oss loss från den tidigare loggans association till tjock-tv, genom ikonen som istället symboliserar tv på alla plattformar.