Sappa har branschens bästa service
05 december, 2018

Sappa har branschens bästa service

Kategorier: Press

Tack för förtroendet!

Vi på Sappa är otroligt stolta över att ha vunnit kategorin Service i Svenskt Kvalitetsindex (SKI) årliga branschstudie över kundnöjdhet. Det är första gången Sappa medverkar och placerar sig totalt på fjärde plats bland konkurrenterna.
– Vi är överlyckliga och väldigt stolta över att våra kunder ger oss branschens absolut bästa betyg i kundservice. Tack för det förtroendet! säger Hasse Svensson, VD på Sappa.

SKI gör årliga mätningar över kundnöjdhet i Sveriges största konsumentbranscher genom att låta kunderna utvärdera sina leverantörer. Sappa medverkar för första gången 2018 i kategorin digital-TV, bland aktörer som Telia, Comhem, Boxer och Viasat. Inom servicekategorin är det Sappa som tydligt sticker ut, vilket bevisar att kunderna uppskattar det bemötande och tillgänglighet Sappa erbjuder.

– Vi har valt att satsa på service i toppklass för att bli branschens mest kundvänliga leverantör. Nu får vi ett kvitto på att vi prioriterat rätt, säger Hasse Svensson, VD på Sappa.

SKI 2018 - Sappa

Utdrag ur Sappas resultat i branschstudien. Källa: SKI Digital-tv 2018

Studien mäter kundernas upplevelse i sju kategorier. I sex av dessa placerar sig Sappa över branschmedel och särskilt utmärkande är det i kategorierna Service, Image och Förväntningar. I kategorin Produktkvalitet placerar sig Sappa något under branschmedel, men ändå på fjärde plats totalt.

– Vi är medvetna om att det finns områden där vi kan förbättra oss och just upplevelsen i produkt- och tjänstekvalitén är ett fokusområde för oss framöver. Vi har flera nyheter och förbättringar som är planerade i närtid vilka vi hoppas och tror att våra kunder kommer att uppskatta, säger Hasse Svensson.

Den 27 november uppdaterades Sappa Play-appen med Chromecast- och AirPlay-stöd. Flera nyheter i boxen är också planerade inom kort som bland annat kommer att göra det möjligt att starta om ett program som redan börjat eller se det i efterhand. Detta och mycket mer lanseras inom en snar framtid!

Kontakta oss gärna 

Har du några funderingar eller kanske vill du testa hur kundvänliga vi faktiskt är, då är du välkommen att kontakta oss på: 0774-444 744, hej@sappa.se och på sociala medier @sappasomduvill. Du kan också skriva till oss direkt via vår chatt. Vi svarar alla dagar, året om kl. 8-22.