Sappa har branschens bästa service

Sappa har branschens bästa service

05 december 2018 Om oss

Tack för förtroendet!

Vi på Sappa är otroligt stolta över att ha vunnit kategorin Service i Svenskt Kvalitetsindex (SKI) årliga branschstudie över kundnöjdhet. Det är första gången Sappa medverkar och placerar sig totalt på fjärde plats bland konkurrenterna.
– Vi är överlyckliga och väldigt stolta över att våra kunder ger oss branschens absolut bästa betyg i kundservice. Tack för det förtroendet! säger Hasse Svensson, VD på Sappa.

SKI gör årliga mätningar över kundnöjdhet i Sveriges största konsumentbranscher genom att låta kunderna utvärdera sina leverantörer. Sappa medverkar för första gången 2018 i kategorin digital-TV, bland aktörer som Telia, Comhem, Boxer och Viasat. Inom servicekategorin är det Sappa som tydligt sticker ut, vilket bevisar att kunderna uppskattar det bemötande och tillgänglighet Sappa erbjuder.

– Vi har valt att satsa på service i toppklass för att bli branschens mest kundvänliga leverantör. Nu får vi ett kvitto på att vi prioriterat rätt, säger Hasse Svensson, VD på Sappa.

SKI 2018 - Sappa

Utdrag ur Sappas resultat i branschstudien. Källa: SKI Digital-tv 2018

Studien mäter kundernas upplevelse i sju kategorier. I sex av dessa placerar sig Sappa över branschmedel och särskilt utmärkande är det i kategorierna Service, Image och Förväntningar. I kategorin Produktkvalitet placerar sig Sappa något under branschmedel, men ändå på fjärde plats totalt.

– Vi är medvetna om att det finns områden där vi kan förbättra oss och just upplevelsen i produkt- och tjänstekvalitén är ett fokusområde för oss framöver. Vi har flera nyheter och förbättringar som är planerade i närtid vilka vi hoppas och tror att våra kunder kommer att uppskatta, säger Hasse Svensson.

Den 27 november uppdaterades Sappa Play-appen med Chromecast- och AirPlay-stöd. Flera nyheter i boxen är också planerade inom kort som bland annat kommer att göra det möjligt att starta om ett program som redan börjat eller se det i efterhand. Detta och mycket mer lanseras inom en snar framtid!

För mer information om SKI:s branschstudie klicka här.

Kontakta oss gärna
Har du några funderingar eller kanske vill du testa hur kundvänliga vi faktiskt är, då är du välkommen att kontakta oss på: 0774-444 744, hej@sappa.se och på sociala medier @sappasomduvill. Du kan också skriva till oss direkt via vår chatt. Vi svarar alla dagar, året om kl. 8-22.