Sappas kundlojalitetscenter rullar ut på vägarna

Sappas kundlojalitetscenter rullar ut på vägarna

18 januari 2019 Höjdpunkter

Laget före jaget!

Klockan är 07:30 och den fullpackade bussen rullar snart från Sappas huvudkontor i Göteborg mot slutdestination Sälen. Där väntar en helg med kickoff för oss i Sappa-gänget! 

En av värderingarna som vi Sappa alltid lever efter är laget för jaget. För oss är gemenskapen det absolut viktigaste! Därför har vi idag inrett bussen med alla teknisk utrustning som krävs för att också vårt kundlojalitetscenter ska kunna hänga med till fjällen.
– Vårt lag är viktigt för oss och alla måste få åka med. Därför blir en sådan här, lite udda, lösning självklar. Dessutom bidrar den här typen av aktiviteter att vi fått branschens bästa betyg i kundservice, det är vi mycket stolta över, säger Katarina Cervell, kulturcoach på Sappa.

En dubbeldäckare har hyrts in och våra medarbetare som arbetar i kundlojalitetscentret har installeras en trappa ner med varsin mobiltelefon och laptop.
– Det är en förväntansfull och lite pirrig stämning inför resan. Våra medarbetare tycker att det ska bli väldigt roligt och ser fram emot att jobba på ett minst sagt lite annorlunda sätt, säger Katarina.

Det är som många av er säkert vet, inte första gången vårt kundlojalitetscenter bemannas från vägarna. Förra året gick bussen till norska Trysil!
– Kunderna som tidigare fått hjälp av teamet på bussen har tyckt att det var riktigt skoj. Så den här aktiviteten stärker oss inte bara internt, utan även externt. Oss veterligen, har Sappa marknadens enda rullande kundservice. Det är självklart jättehäftigt, även om det så klart bara sker vid speciella tillfällen, säger Katarina.

Mycket har hänt på Sappa de senaste månderna, med många nya medarbetare. Därför blir kickoffen ett väldigt bra tillfälle för oss att stärka lagkänslan och lära känna varandra ordentligt.
– Vi vill såklart bevara den känslan vi får tillsammans, paketera, och jobba vidare med den när vi kommer hem. När vi dessutom fått så många nya medarbetare är det jätteviktigt att bygga vidare på en kultur som vi redan är väldigt stolta över, säger Katarina.

Kontakta oss gärna 
Vårt kundlojalitetscenter kommer alltså att svara er kunder via telefon, mail, facebook och chatt kl. 8-22 - precis som vanligt. Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor eller bara undrar hur om vi har det på bussen!

Vi finns på: 0774-444 744, hej@sappa.se och @sappasomduvill