Sappa får utmärkelsen Trygg Kundkontakt 2020
10 mars, 2020

Sappa får utmärkelsen Trygg Kundkontakt 2020

Kategorier: Press

Vi vill vara Sveriges kundvänligaste företag och blir därför väldigt stolta över att ha fått utmärkelsen Trygg Kundkontakt 2020.

Stolthet - ja det är minst sagt det vi på Sappa känner just nu. När vi säger att vi vill vara Sveriges kundvänligaste företag så menar vi det, i alla kategorier. Att vi nu dessutom har fått ytterligare en utmärkelse inom kundvänlighet är ett kvitto på att vi lever efter det vi lovar och tror på.


Sappa får utmärkelsen Trygg Kundkontakt 2020

För oss är du väldigt viktigt att du som kund hos Sappa känner dig trygg hos oss. Därför blir vi extra glada att ha fått utmärkelsen Trygg Kundkontakt 2020.

Ett urval av uppfyllda krav som gjort att Sappa tilldelas utmärkelsen: 

  • Efterlevnad av svensk lagstiftning, gällande praxis och god sed i kontakter med konsumenter och i verksamheten i allmänhet
  • För de fall kundklagomål uppstår ska dessa ärenden hanteras på ett professionellt sätt och kunden/konsumenten ska känna att den erhållit ett bra bemötande. Kundklagomål, dess antal och art, följs årligen upp av Kontakta
  • God arbetsmiljö
  • Schyssta villkor för personal


Vad är trygg kundkontakt?

Trygg Kundkontakt är en märkning för etiska kundkontakter i syfte att vägleda konsumenter och kunder till företag som erbjuder seriös försäljning och kundservice via telefon och digitala kanaler.

Vill du testa om vi är så kundvänliga som vi påstår?

Då är du varmt välkommen att kontakta oss. Vi finns på 0774–444 744, hej@sappa.se och på sociala medier @sappasomduvill. Du kan också skriva till oss direkt via vår chatt. Vi svarar alla dagar, året om kl. 8-22.