Hård belastning på Sappas kundlojalitetscenter
22 januari, 2021

Hård belastning på Sappas kundlojalitetscenter

Kategorier: Information

Kära kunder,

Många av er som kontaktat vårt kundlojalitetscenter har stundtals mötts av långa kötider.
Vi är smärtsamt medvetna om detta och vill verkligen be om ursäkt för att det ser ut så.

Vi på Sappa har som mål att vara Sveriges kundvänligaste företag och vi har alltid din upplevelse som kund i fokus. Vi har inte levt upp till denna målbild och arbetet med att ta oss dit igen pågår nu för fullt. Det ökade trycket på våra telefoner beror på flera faktorer. Ett ökande av hemmaarbete och därmed användningen av bredbandet samt en växande kundskara.

Därför är vårt största fokus nu att sänka kötiderna samtidigt som vi behåller vårt kundvänliga sätt att bemöta och hjälpa er. Ett av många led i detta är att vi nu anställt och fortfarande anställer fler medarbetare till vårt kundlojalitetscenter. Effekten av dessa anställningar dröjer dock lite eftersom det rådande läget bidrar till längre upplärningstider. Vidare insatser gör vi även på vår websida där ni snart kommer kunna ta hjälp av nya hjälpmedel och guider.

Ni kunder är det viktigaste vi har och vi gör allt i vår makt för att ni ska kunna njuta av era tjänster från oss. Detta är såklart något vi nu verkligen vill bevisa.

Vi vill även passa på att skicka med er lite tips på hur ni kan få hjälp av oss snabbare. Många av era frågor kan redan vara besvarade på får FAQ-sida där vi samlat mängder av vanliga frågor och svar här.

Med vänliga hälsningar,
Hasse Svensson
VD Sappa

Många av er som kontaktat vårt kundlojalitetscenter har stundtals mötts av långa kötider.

Vi är smärtsamt medvetna om detta och vill verkligen be om ursäkt för att det ser ut så.

Vi på Sappa har som mål att vara Sveriges kundvänligaste företag och vi har alltid din upplevelse som kund i fokus. Vi har inte levt upp till denna målbild och arbetet med att ta oss dit igen pågår nu för fullt. Det ökade trycket på våra telefoner beror på flera faktorer. Ett ökande av hemmaarbete och därmed användningen av bredbandet samt en växande kundskara.

Därför är vårt största fokus nu att sänka kötiderna samtidigt som vi behåller vårt kundvänliga sätt att bemöta och hjälpa er. Ett av många led i detta är att vi nu anställt och fortfarande anställer fler medarbetare till vår kundtjänst. Effekten av dessa anställningar dröjer dock lite eftersom det rådande läget bidrar till längre upplärningstider. Vidare insatser gör vi även på vår websida där ni snart kommer kunna ta hjälp av nya hjälpmedel och guider.

Ni kunder är det viktigaste vi har och vi gör allt i vår makt för att ni ska kunna njuta av era tjänster från oss. Detta är såklart något vi nu verkligen vill bevisa.

Vi vill även passa på att skicka med er lite tips på hur ni kan få hjälp av oss snabbare. Många av era frågor kan redan vara besvarade på får FAQ-sida där vi samlat mängder av vanliga frågor och svar:https://sappa.se/kundservice/fragor-och-svar

Med vänliga hälsningar,
Hasse Svensson
VD Sappa

Många av er som kontaktat vårt kundlojalitetscenter har stundtals mötts av långa kötider.

Vi är smärtsamt medvetna om detta och vill verkligen be om ursäkt för att det ser ut så.