Nya hjälpguider för snabbare support
28 juni, 2021

Nya hjälpguider för snabbare support

Kategorier: Information

Låt oss introducera det nyaste tillskottet till vårt fokus på kundvänlighet: hjälpguider! I våra interaktiva guider svarar du på frågor om ditt problem och får sen anpassade lösningar. Allt i din egen takt, vilken tid på dygnet som helst och helt utan väntetid!

TILL GUIDERNA

Hur funkar guiderna? 

På sappa.se/guider väljer du vad du vill ha hjälp med. Om det är ett ärende som involverar utrustning börjar guiden alltid med att du får välja vilken utrustning du har. Därefter följer en serie med frågor, instruktioner och bilder som tar dig steg-för-steg genom installationen eller felsökningen. Beroende på vad du klickar i för svar på frågorna, anpassar sig nästa steg utefter din situation. Du kan också alltid backa till föregående steg. 

Några guider som kan vara bra att hålla koll på

Våra kundtjänstmedarbetare har listat de saker som vi allra oftast hjälper våra kunder med på telefon - sånt som allra oftast kan lösa ganska enkelt.


Skapa ärende

Skulle du komma till slutet av en guide utan att felet löst sig, kan du skicka in ett ärende till vår kundtjänst. När vår kundtjänst vet att du redan testat de vanligaste lösningarna kan de enklare felsöka vad som ställer till det för din tjänst. Ditt ärende blir löst snabbare och du slipper ett långt samtal med felsökning. Win - win!