Bli kund hos Sappa
Frågor och svar
Om jag uppgraderar min bredbandshastighet, ändras hastigheten direkt?
Om du vill ändra din bredbandshastighet slår din ändring igenom först två dagar efter att du skapat din beställning, det gäller både köp som gjorts via hemsidan och via kontakt med vår kundsupport.
I praktiken innebär det att om du uppgraderar ditt abonnemang någon gång under tisdagen, så har du din gamla hastighet hela tisdagen och onsdagen och din nya hastighet slås på torsdagen klockan 00:01.
Jag har beställt, när kommer min utrustning?
Utrustning skickas i samband med startdatum för din tjänst, det tar 3-5 arbetsdagar från beställning till att din utrustning är framme. Om du har startdatum långt fram skickas inte din utrustning förrän datumet närmar sig, då får du din utrustning ca två veckor innan start.
Har du beställt tjänster som kräver att du aktivt gör något för att starta upp dem, får du ytterligare ett mejl inom kort med hur du går till väga.
Hur fungerar leveransen av min utrustning?
Sappa skickar paket via PostNord.
När din försändelse är registrerad och har skickats aviseras du via sms. När din försändelse är redo att hämtas upp på postombudet, aviseras du via sms. Om du inte har mobilnummer registrerat hos oss, aviseras du via brev.
Paketet lagras hos postombudet i 14 dagar. Det går inte att förlänga datumet. Efter 14 dagar skickas paketet tillbaka till Sappas lager.
Kan någon annan hämta min försändelse?
Ja, någon annan kan hämta en försändelse åt dig. Personen måste kunna uppvisa sin egen och din legitimation vid utlämningstillfället. Du kan också godkänna på distans via mobilt bank-ID i PostNord-appen.
Du kan även ge fullmakt åt någon annan att hämta dina försändelser, fullmakten finns att ladda ned på PostNords hemsida och lämnas in till något av deras Företagscenter ca en vecka innan den ska börja gälla.
Kan jag få information från er via post?
Som ett växande bolag är det viktigt att vi tar vårt ansvar för miljön, på stora sätt som små. Som en del i vårt hållbarhetsarbete jobbar vi för att helt sluta med att skicka information per brev – ett mål som vi successivt närmar oss. För att du inte ska missa viktig information rörande dina tjänster behöver du ha en giltig mejladress eller mobilnummer registrerat hos oss.
KONTAKT - ÄRENDE
Skapa ett ärende
Skapa ett ärende och följ hanteringen av det inne på Mitt Sappa. Med ett ärende förser du vår kundsupport med all relevant information, så att de enkelt kan lösa din förfrågan — även utanför ordinarie öppettider.
Om du redan är kund, skapa ditt ärende här.
Om du inte är kund, skapa ditt ärende här.
Daniel, Digital Marketing Specialist
KONTAKT - BESTÄLLNING
Ring vår kundtjänst
Ring försäljningslinjen på knappval 2.
Ordinarie kundsupport: 0774 - 444 744
Boxholm: 0142 - 663 740 (välj knappval 5).
Gävleborg,Holmsund, Obbola: 0774 - 444 744 (välj knappval 4)
Malmö: 040 - 444 100
Öppet vardagar 9-18 & helger 10-14.