Avtalsfrågor
Frågor och svar
Hur ändrar jag mina kontaktuppgifter?
Kontaktuppgifterna som du har registrerade hos oss kan du se och redigera när du loggar in på Mitt Sappa. Du loggar in med Mobilt Bank-ID eller med ditt kundnummer och lösenord. Dina kontaktuppgifter hittar du under "Kunduppgifter" i huvudmenyn.
Kan jag få information från er via post?
Som ett växande bolag är det viktigt att vi tar vårt ansvar för miljön, på stora sätt som små. Som en del i vårt hållbarhetsarbete jobbar vi för att helt sluta med att skicka information per brev – ett mål som vi successivt närmar oss. För att du inte ska missa viktig information rörande dina tjänster behöver du ha en giltig mejladress eller mobilnummer registrerat hos oss.
Hur loggar jag in på Mitt Sappa?
För att logga in på Mitt Sappa kan du antingen använda Mobilt BankID eller Sappa-konto. Inne på Mitt Sappa kan du se dina tjänster, lämna ärende till kundsupporten, se dina fakturor, byta betalningsmetod, byta kanaler i Sappa Fem och Tio med mera.
Mobilt BankID: Fyll i ditt 10-siffriga personnummer och sedan starta din BankID-app på din mobil eller surfplatta.
Sappa-konto: Vill du hellre logga in med ditt Sappa-konto använder du ditt kundnummer tillsammans med ditt lösenord. Har du glömt lösenordet? Klicka på "glömt lösenord" så skickar vi ett nytt till dig eller kontakta oss så hjälper vi dig. Om du aldrig bytt lösenord använder du de fyra sista siffrorna i ditt personnummer som lösenord.
Hur lång är min bindningstid?
På Mitt Sappa kan du se om du har någon bindningstid på ditt abonnemang och hur lång den är. På flera av våra kanalpaket kan du själv välja om du vill ha bindningstid eller inte. Oavsett bindningstid har vi alltid 1 kalendermånads uppsägningstid.
Kan jag pausa mina abonnemang jag har från Sappa?
Ja det kan du. Det går bra att pausa dina abonnemang upp till 9 månader. Perfekt om du äger en sommarstuga eller om du bor utomlands under vinterhalvåret. Du bestämmer när du vill att dina tjänster ska fungera igen när du pausar dem. Då kan du komma tillbaka när du bestämt och börja använda dem direkt! Kontakta vårt kundcenter när du vill pausa. Vi tar ut en pausavgift som är 295 kr i samband med att du startar din pausperiod.
Pausperiod går inte att använda på villatjänster, som exempelvis Sappa Villa och villa basutbud.
Hur byter jag kanaler i Sappa Fem och Sappa Tio?
Du kan enkelt byta kanaler på Mitt Sappa där du också ser alla valbara kanaler du kan byta till. Väl inne på Mitt Sappa gör du ändringen på fliken "Tjänster".
De nya kanalerna du väljer blir tillgängliga vid nästa månadsskifte. Behöver du hjälp med att byta kanaler kan du kontakta oss så hjälper vi dig.
Hur hanterar Sappa mina personuppgifter?
För oss är det viktigt att du ska känna dig trygg när du lämnar personuppgifter till oss. Vårt mål är att du ska ha förtroende att låta oss hantera och lagra data om dig och att du är medveten om att vi gör det på rätt sätt.
Läs mer om vår integritetspolicy här.
Hur gör jag om jag ångrar mitt köp?
Om du har beställt ett abonnemang via telefon eller på vår hemsida gäller 14 dagars ångerrätt, enligt distans- och hemförsäljningslagen. Du hör av dig till oss för att ångra ditt köp.
Om din beställning innehöll utrustning ska den returneras till oss i oförändrat skick, där du står för fraktkostnaden.
Notera att om du ångrar när vi redan kopplat in in tjänsten så blir du debiterad en anslutningskostnad på 350 kronor. Gäller ej om du beställt/har flera tjänster och behåller en/flera av tjänsterna. Gäller inte heller om du betalt startavgift á 395 kr.
OBS: Ingen ångerrätt på tjänster från discovery+.
Läs mer om ångerrätten i våra allmänna villkor.
KONTAKT - ÄRENDE
Skapa ett ärende
Skapa ett ärende och följ hanteringen av det inne på Mitt Sappa. Med ett ärende förser du vår kundsupport med all relevant information, så att de enkelt kan lösa din förfrågan — även utanför ordinarie öppettider.
Om du redan är kund, skapa ditt ärende här.
Om du inte är kund, skapa ditt ärende här.
KONTAKT - FAKTURA
Ring vår kundsupport
Ring fakturalinjen på knappval 6.
Ordinarie telefonnummer: 0774 - 444 744
Boxholm: 0142 - 663 740
Gävleborg, Holmsund, Obbola: 0774 - 444 744 (välj knappval 4)
Malmö: 040 - 444 100
Öppet vardagar 9-17.