Avtalsfrågor
Frågor och svar
Hur ändrar jag mina kontaktuppgifter?
Kontaktuppgifterna som du har registrerade hos oss kan du se och redigera när du loggar in på Mitt Sappa. Du loggar in med Mobilt Bank-ID eller med ditt kundnummer och lösenord. Dina kontaktuppgifter hittar du under "Kunduppgifter" i huvudmenyn.
Kan jag få information från er via post?
Som ett växande bolag är det viktigt att vi tar vårt ansvar för miljön, på stora sätt som små. Som en del i vårt hållbarhetsarbete jobbar vi för att helt sluta med att skicka information per brev – ett mål som vi successivt närmar oss. För att du inte ska missa viktig information rörande dina tjänster behöver du ha en giltig mejladress eller mobilnummer registrerat hos oss.
Hur loggar jag in på Mitt Sappa?
För att logga in på Mitt Sappa kan du antingen använda Mobilt BankID eller Sappa-konto. Inne på Mitt Sappa kan du se dina tjänster, lämna ärende till kundsupporten, se dina fakturor, byta betalningsmetod, byta kanaler i Sappa Fem och Tio med mera.
Mobilt BankID: Fyll i ditt 10-siffriga personnummer och sedan starta din BankID-app på din mobil eller surfplatta.
Sappa-konto: Vill du hellre logga in med ditt Sappa-konto använder du ditt kundnummer tillsammans med ditt lösenord. Har du glömt lösenordet? Klicka på "glömt lösenord" så skickar vi ett nytt till dig eller kontakta oss så hjälper vi dig. Om du aldrig bytt lösenord använder du de fyra sista siffrorna i ditt personnummer som lösenord.
Hur lång är min bindningstid?
På Mitt Sappa kan du se om du har någon bindningstid på ditt abonnemang och hur lång den är. På flera av våra kanalpaket kan du själv välja om du vill ha bindningstid eller inte. Oavsett bindningstid har vi alltid 1 kalendermånads uppsägningstid.
Kan jag pausa mina abonnemang jag har från Sappa?
Ja det kan du. Det går bra att pausa dina abonnemang upp till 9 månader. Perfekt om du äger en sommarstuga eller om du bor utomlands under vinterhalvåret. Du bestämmer när du vill att dina tjänster ska fungera igen när du pausar dem. Då kan du komma tillbaka när du bestämt och börja använda dem direkt! Kontakta vårt kundcenter när du vill pausa. Vi tar ut en pausavgift som är 295 kr i samband med att du startar din pausperiod.
Pausperiod går inte att använda på villatjänster, som exempelvis Sappa Villa och villa basutbud.
KONTAKT - ÄRENDE
Skapa ett ärende
Skapa ett ärende och följ hanteringen av det inne på Mitt Sappa. Med ett ärende förser du vår kundsupport med all relevant information, så att de enkelt kan lösa din förfrågan — även utanför ordinarie öppettider.
Om du redan är kund, skapa ditt ärende här.
Om du inte är kund, skapa ditt ärende här.
KONTAKT - FAKTURA
Ring vår kundsupport
Ring fakturalinjen på knappval 6.
Ordinarie telefonnummer: 0774 - 444 744
Boxholm: 0142 - 663 740
Gävleborg, Holmsund, Obbola: 0774 - 444 744 (välj knappval 4)
Malmö: 040 - 444 100
Öppet vardagar 9-17.