Uppsägning & nedgradering
Frågor och svar
Hur säger jag upp mitt abonnemang?
För att säga upp eller nedgradera ditt abonnemang, ring in till oss på 0774-444 744. Vår linje för uppsägningar är öppen vardagar 9-17.
Vår uppsägningstid är en kalendermånad, vilket innebär att om du vill avsluta dina tjänster till den 1 mars, behöver du höra av dig till oss senast 31 januari. Vi avslutar alltid tjänster det sista datumet i månaden.
Vid uppsägning av tjänster som innehåller lån- eller hyrutrustning ska utrustningen returneras till oss inom 14 dagar efter uppsägning.
Läs mer om uppsägning i våra allmänna villkor.
Hur lång är min bindningstid?
På Mitt Sappa kan du se om du har någon bindningstid på ditt abonnemang och hur lång den är. På flera av våra kanalpaket kan du själv välja om du vill ha bindningstid eller inte. Oavsett bindningstid har vi alltid 1 kalendermånads uppsägningstid.
Hur returnerar jag min utrustning?
När du avslutar samtliga TV- eller bredbandstjänster hos oss kan du behöva returnera din utrustning. Vid uppsägningen skickar vi en retursedel som du ska använda för att skicka utrustningen till oss.
Om din utrustning är från 2020 eller senare har du troligtvis en månadskostnad för din utrustning, vilket innebär att du hyr din utrustning från oss. Du kan också ha haft en rabatterad månadskostnad i och med en kampanj. Då behöver du returnera hårdvaran — så att vi kan återställa, reparera och återanvända den.
Vad som gäller för just dig behöver du inte egentligen fundera på. Vi hjälper dig med det när du hör av dig till oss i och med avslutningen av dina tjänster.
Undantag gäller om du köpt din hårdvara för en engångssumma för flera år sen. Om du har fått hårdvaran via gruppavtalstjänst hos din brf eller fastighetsägare, tillhör hårdvaran bostaden och lämnas där vid ex. flytt.
Hur gör jag om jag ångrar mitt köp?
Om du har beställt ett abonnemang via telefon eller på vår hemsida gäller 14 dagars ångerrätt, enligt distans- och hemförsäljningslagen. Du hör av dig till oss för att ångra ditt köp.
Om din beställning innehöll utrustning ska den returneras till oss i oförändrat skick, där du står för fraktkostnaden.
Notera att om du ångrar när vi redan kopplat in in tjänsten så blir du debiterad en anslutningskostnad på 350 kronor. Gäller ej om du beställt/har flera tjänster och behåller en/flera av tjänsterna. Gäller inte heller om du betalt startavgift á 395 kr.
OBS: Ingen ångerrätt på tjänster från discovery+.
Läs mer om ångerrätten i våra allmänna villkor.
KONTAKT - UPPSÄGNING
Vill du avsluta en tjänst?
Ring uppsägningslinjen på knappval 7.
Ordinarie telefonnummer: 0774 - 444 744
Boxholm: 0142 - 663 740
Gävleborg, Holmsund, Obbola: 0774 - 444 744 (Välj knappval 4)
Malmö: 040 - 444 100
Öppet vardagar 9-17.