Jag har problem med mitt trådlösa nätverk
Frågor och svar
Hur ser jag att mina enheter hemma har bra wifi-täckning?
Om du loggar in i routerns meny ser du en karta över alla anslutna enheter. Gröna enheter har mycket bra täckning. Gula har lite sämre täckning men ska ändå fungera utan några direkta problem. Är en enhet röd bör du tänka över vart den är placerad i förhållande till routern. Kan du inte flytta routern eller enheten närmare varandra behöver du en extender (Genexis Pulse EX600). Hur du loggar in hittar du här.
Vad är den bästa placeringen av Sappas extender?
Det beror helt på hur just ditt hem ser ut. Men en generell regel är alltid att sätt den på mitten mellan placeringen av din router och där du vill förbättra wifi-signalen.
Här har vi samlat massa bra wifi-tips, bland annat hur en router eller extender placeras bäst i din bostad.
Hur loggar jag in i min router för att göra inställningar?
För att kunna logga in i din router behöver du vara ansluten till den med en nätverkskabel eller till det wifi som tillhör den. Öppna din webbläsare och surfa till http://sappawifi.login. Användarnamn är ”user” och lösenordet står efter Password på routerns etikett eller på etiketten som följde med löst.
KONTAKT - ÄRENDE
Skapa ett ärende
Skapa ett ärende och följ hanteringen av det inne på Mitt Sappa. Med ett ärende förser du vår kundsupport med all relevant information, så att de enkelt kan lösa din förfrågan — även utanför ordinarie öppettider.
Om du redan är kund, skapa ditt ärende här.
KONTAKT - FELSÖKNING
Ring vår kundsupport
Ring felsökningslinjen på knappval 1.
Ordinarie kundsupport: 0774 - 444 744
Boxholm: 0142 - 663 740
Gävleborg, Holmsund, Obbola: 0774 - 444 744 (Välj knappval 4)
Malmö: 040 - 444 100
Ordinarie telefonnummer: Vardagar 8-19 och helger 10-14
Boxholm: Vardagar 9-17
Gävleborg: Vardagar 8-17