Readly med Sappa
Frågor och svar
Hur kommer jag igång med Readly?
För att aktivera ditt Readly-konto behöver du ditt kundnummer, det hittar du på din faktura eller inne på mitt.sappa.se
Första steget är att klicka in på ott.sappa.se och välja alternativet Readly och aktiverar tjänsten enligt anvisningarna. Ladda sedan ner appen genom att söka efter Readly i App Store (iPhone) eller Google Play (Android). Öppna appen och logga in med de uppgifter du angav vid aktiveringen.
Vad är Readly?
Readly är det ultimata magasin-abonnemanget med de bästa tidningarna från världen över. Ett abonnemang hos Readly ger dig obegränsad tillgång till fler än 7500 titlar i en och samma app. Du kan läsa både nya och gamla nummer, ladda ner magasin för att läsa offline när du saknar internetåtkomst och dela abonnemanget med hela familjen på upp till 5 olika enheter - det är Readly!
Kan jag läsa hur mycket jag vill?
Ja, det kan du! Med Readly får du obegränsad tillgång till alla magasin som finns hos Readly - både nya och tidigare publicerade nummer. Du kan läsa så mycket du orkar så länge du har ett abonnemang.
Hur använder jag Readly?
För att läsa magasin på din telefon eller surfplatta kan du ladda ner Readly-appen från:
- App store
- Google Play
- Huawei AppGallery
Du kan även läsa via dator genom webbportalen Readly Go på go.readly.com
I apparna för telefon och surfplatta kan du ladda ner magasin för att läsa offline när du saknar internetåtkomst. Perfekt för långa resor!
Hur delar jag mitt abonnemang?
Ditt abonnemang kan delas mellan 5 profiler och det kan användas på 5 olika enheter.
Allt du behöver göra för att dela ditt abonnemang är att ladda ner appen på den nya enheten som ska användas. När appen har laddats ner loggar du in med dina användaruppgifter för att få åtkomst till abonnemanget. Väl inloggade kan dina familjemedlemmar skapa egna profiler för läsning. Varje profil kommer att ha personliga inställningar för favoritmagasin, bokmärken med mera. Profiler har alltså inte separata inloggningar, utan använder inloggningsuppgifterna för huvudkontot.
Skapa ett ärende
Skapa ett ärende och följ hanteringen av det inne på Mitt Sappa. Med ett ärende förser du vår kundsupport med all relevant information, så att de enkelt kan lösa din förfrågan.
Om du redan är kund, skapa ditt ärende här.
Om du inte är kund, skapa ditt ärende här.
Chatta med oss
Vill du ha snabb och smidig hjälp på en fråga kan du chatta direkt med vår kundsupport här på hemsidan. Chatten lämpar sig bäst för enkla frågor, för något mer komplicerade ärenden rekommenderar vi dig övriga kontaktvägar.
Chatten är vanligtvis öppen 10:00-17:00 på vardagar. När den är öppen ser du den turkosa chattikonen nere i vänstra hörnet.
KONTAKT - FELSÖKNING
Ring vår kundsupport
Ring felsökningslinjen på knappval 1.
Ordinarie kundsupport: 0774 - 444 744
Boxholm: 0142 - 663 740
Gävleborg, Holmsund, Obbola: 0774 - 444 744 (Välj knappval 4)
Malmö: 040 - 444 100
Ordinarie telefonnummer: Vardagar 8-19 och helger 10-14
Boxholm: Vardagar 9-17
Gävleborg: Vardagar 8-17