Installera
Frågor och svar
Kan jag behålla mitt gamla telefonnummer när jag blir kund hos Sappa?
Ja, det går att behålla ditt tidigare telefonnummer. Kontakta oss eller meddela detta när du beställer telefoni så hjälper vi dig. Flytten av telefonnumret tar cirka två veckor.
Kan jag få installationshjälp?
Vi samarbetar med Hemfixarna som kan hjälpa till med de flesta installationer i hemmet.
En installation av digitalbox, router, fast telefoni eller liknande tar oftast inte mer än en timma. Du betalar direkt till Hemfixarna för den tjänst du väljer och med RUT-avdrag som Hemfixarna löser för dig kostar första timman från 499 kr. Vid behov kan du förlänga hjälpen med en halvtimme åt gången som då kostar 249 kr/halvtimme. Klicka här för att komma direkt till Hemfixarna, fyll i formuläret och invänta att bli kontaktad!
Vad är minutpriserna för telefonsamtal?
Här hittar du minutprislista för telefonsamtal inom Sverige och utomlands.
Skapa ett ärende
Skapa ett ärende och följ hanteringen av det inne på Mitt Sappa. Med ett ärende förser du vår kundsupport med all relevant information, så att de enkelt kan lösa din förfrågan.
Om du redan är kund, skapa ditt ärende här.
Om du inte är kund, skapa ditt ärende här.
Chatta med oss
Vill du ha snabb och smidig hjälp på en fråga kan du chatta direkt med vår kundsupport här på hemsidan. Chatten lämpar sig bäst för enkla frågor, för något mer komplicerade ärenden rekommenderar vi dig övriga kontaktvägar.
Chatten är vanligtvis öppen 10:00-17:00 på vardagar. När den är öppen ser du den turkosa chattikonen nere i vänstra hörnet.
KONTAKT - FELSÖKNING
Ring vår kundsupport
Ring felsökningslinjen på knappval 1.
Ordinarie kundsupport: 0774 - 444 744
Boxholm: 0142 - 663 740
Gävleborg, Holmsund, Obbola: 0774 - 444 744 (Välj knappval 4)
Malmö: 040 - 444 100
Ordinarie telefonnummer: Vardagar 8-19 och helger 10-14
Boxholm: Vardagar 9-17
Gävleborg: Vardagar 8-17