Sappa Play
404
Guiden kunde inte laddas
Frågor och svar
Vilka inloggningsuppgifter använder jag till Sappa Play?
Om du har ett kundkonto och en TV-tjänst från Sappa har du automatiskt ett konto på Sappa Play. Du loggar in med mejladressen som du har registrerad på Mitt Sappa och samma lösenord som du har till Mitt Sappa. Om du aldrig ändrat ditt lösenord är dina fyra sista siffror i personnumret lösenordet för att logga in.
Om du har ett kundkonto men ingen registrerad mejladress behöver du först lägga in en mejladress inne på Mitt Sappa. Därefter tar det bara ett par minuter innan du kan logga in på Sappa Play.
Hur många enheter kan jag ansluta till mitt Sappa Play-konto?
Anslut upp till fem enheter. Två enheter kan vara uppkopplade samtidigt.
På vilka enheter kan jag använda Sappa Play?
Sappa Play-appen finns för mobil och surfplatta. Ladda ner på App Store eller Google Play. Med appen kan du också casta det du ser på till en Apple-TV, Chromecast eller smart-TV.
Du kan också se på Sappa Play på datorn, på sappaplay.se.
Jag får felmeddelande "du har nått max antal enheter", vad gör jag?
Det innebär att du har anslutit det maximala antalet enheter till Sappa Play, det vill säga 5 enheter. Du kan rensa enhetslistan genom att logga in på Sappa Play på en dator.
Varför får jag inte tillgång till alla kanaler i mitt Sappa Play?
Vi har inte streamingrättigheter för alla kanaler, därför kan vissa kanaler från ditt linjära kanalutbud saknas i Sappa Play-appen. Du kan se vilka kanaler som ingår i Sappa Play för respektive kanalpaket, genom att titta efter den gröna pluppen på kanalerna på produktsidorna, som du hittar här.
Skapa ett ärende
Skapa ett ärende och följ hanteringen av det inne på Mitt Sappa. Med ett ärende förser du vår kundsupport med all relevant information, så att de enkelt kan lösa din förfrågan — även utanför ordinarie öppettider.
Chatta med oss
Vill du ha snabb och smidig hjälp på en enkel fråga kan du chatta direkt med vår kundsupport här på hemsidan.
Chatten är vanligtvis öppen 10:00-17:00 på vardagar. När den är öppen ser du den turkosa chattikonen nere i vänstra hörnet.
KONTAKT - FELSÖKNING
Ring vår kundsupport
Ring felsökningslinjen på knappval 1.
Ordinarie kundsupport: 0774 - 444 744
Boxholm: 0142 - 663 740
Gävleborg, Holmsund, Obbola: 0774 - 444 744 (Välj knappval 4)
Malmö: 040 - 444 100
Ordinarie telefonnummer: Vardagar 8-19 och helger 10-14
Boxholm: Vardagar 9-17
Gävleborg: Vardagar 8-17