TV4 Play
1
Aktivera konto
Gå till TV4 Plays aktiveringssida och välj Sappa som leverantör.
2
Ange kunduppgifter
När du valt Sappa som operatör behöver du fylla i ditt kundnummer samt det postnummer du har registrerat hos Sappa. Du hittar dina uppgifter genom att logga in på Mitt Sappa.
3
Registrera konto
Ange en mejladress som du vill ha till ditt TV4 Play-konto och välj ett lösenord.
4
Fyll i uppgifter
Ange namn, adress och födelseår. Bocka i godkännande av allmänna villkor. Sen är det klart!
Frågor och svar
Ingår TV4 Play om jag har ett TV4-paket?
Ja, när du skaffar ett kanalpaket från TV4 får du även tillgång till samma utbud i TV4 Play.
Kan jag använda TV4 Play streamingtjänst utomlands?
Ja, du kan använda TV4 Play fritt inom EU.
Hur många enheter kan jag ansluta till mitt TV4 Play-konto?
Du kan aktivera totalt fem enheter varvid två enheter kan använda appen samtidigt. Dock kan dessa två enheter inte titta på samma match/sportsändning samtidigt. Detta är främst på grund av att TV4 inte tillåter kontodelning men har även med stora investeringar för sporträttigheter att göra.
Skapa ett ärende
Skapa ett ärende och följ hanteringen av det inne på Mitt Sappa. Med ett ärende förser du vår kundsupport med all relevant information, så att de enkelt kan lösa din förfrågan — även utanför ordinarie öppettider.
Chatta med oss
Vill du ha snabb och smidig hjälp på en enkel fråga kan du chatta direkt med vår kundsupport här på hemsidan.
Chatten är vanligtvis öppen 10:00-17:00 på vardagar. När den är öppen ser du den turkosa chattikonen nere i vänstra hörnet.
KONTAKT - FELSÖKNING
Ring vår kundsupport
Ring felsökningslinjen på knappval 1.
Ordinarie kundsupport: 0774 - 444 744
Boxholm: 0142 - 663 740
Gävleborg, Holmsund, Obbola: 0774 - 444 744 (Välj knappval 4)
Malmö: 040 - 444 100
Ordinarie telefonnummer: Vardagar 8-19 och helger 10-14
Boxholm: Vardagar 9-17
Gävleborg: Vardagar 8-17