Bredband

TV & Play

Om Sappa

Kundsupport

Tillbaka

Logga in

Aktivera tjänster

    Ingen utrustning

    Digitalt TV-utbud utan utrustning

    På många orter levererar vi ett digitalt okrypterat TV-utbud direkt via antennuttaget utan att någon TV-utrustning behövs. Genom att aktivera dig på sappa.se/aktivera ser du vad som ingår på din adress.

    Vad behöver jag?

    För att få in digitala kanaler utan utrustning behöver TV:n ha inbyggd digitalmottagare, det har de allra flesta TV-apparater köpta efter 2008. Är du osäker kan du se i TV-manualen om din TV har stöd för DVB-C eller googla modellbeteckningen. Du behöver även ha en antennkabel kopplad mellan TV och antennuttag för att söka in kanalerna.

    TV-tillverkare

    Om du önskar hjälp med hur du ska göra olika inställningar på din TV, så som att göra en kanalsökning eller att skapa en favoritlista, rekommenderar vi att du kontaktar tillverkaren av din TV. Vi har samlat kontaktuppgifter till flera vanliga TV-tillverkare här.

    Rekommenderad guide

    Hur gör jag en kanalsökning?

    KONTAKT - ÄRENDE

    Skapa ett ärende

    Skapa ett ärende och följ hanteringen av det inne på Mitt Sappa. Med ett ärende förser du vår kundsupport med all relevant information, så att de enkelt kan lösa din förfrågan — även utanför ordinarie öppettider.

    Om du redan är kund, skapa ditt ärende här.

    Rasmus, Controller

    KONTAKT - FELSÖKNING

    Ring vår kundsupport

    Ring felsökningslinjen på knappval 1.

    Ordinarie kundsupport: 0774 - 444 744
    Boxholm: 0142 - 663 740
    Gävleborg, Holmsund, Obbola: 0774 - 444 744 (Välj knappval 4)
    Malmö: 040 - 444 100

    Öppettider felsökningslinjen

    Ordinarie kundtjänst: Vardagar 8-19 och helger 10-14
    Boxholm: Vardagar 9-17
    Gävleborg: Vardagar 8-17

    © 2023 AB Sappa | org no. 556453-6281