Vi skickar inte längre information per brev
2023-11-08
Som ett växande bolag är det viktigt att vi tar vårt ansvar för miljön, på stora sätt som små. Som en del i vårt hållbarhetsarbete under 2023 jobbar vi för att helt sluta med att skicka information per brev – ett mål som vi successivt närmar oss.
För privatpersoner
Hur får jag information nu?
Information om tjänster, kampanjer och planerade driftarbeten skickar vi ut via mejl primärt, och SMS sekundärt. Dessutom informerar vi här på sappa.se och du hittar alltid information om dina tjänster på Mitt Sappa.
Hur vet jag vilken mejladress ni mejlar till?
Logga in på Mitt Sappa för att kontrollera vilken mejladress du har registrerad, för att vi ska kunna fortsätta hålla dig informerad. När du loggat in hittar du din mejl och mobilnummer under ”kunduppgifter”.
Kan jag fortfarande få pappersfaktura?
Ja, vi skickar fortfarande fakturor via papper. Alla fakturor till våra kunder klimatkompenseras via vår faktureringspartner Billogram. Givetvis rekommenderar vi att du istället väljer ett än mer miljövänligt alternativ — vi erbjuder e-faktura, mejlfaktura eller autogiro.
För fastighetsägare, samfälligheter och brf:er
Hur får vi information nu?
Information om förändringar i tjänster eller avtal samt planerade driftarbeten skickar vi ut via mejl primärt. Dessutom informerar vi här på sappa.se.
Om vi inte har en mejladress registrerad till er kan ni gå miste om viktig information från oss framöver. Vi vill därför be er att kontakta vår företagssupport för att uppdatera era kontaktuppgifter.
Kan vi fortfarande få pappersfaktura?
Ja, vi skickar fortfarande fakturor via papper. Givetvis rekommenderar vi att du istället väljer ett än mer miljövänligt alternativ — vi erbjuder e-faktura, mejlfaktura eller autogiro.