Bredband

Aktivera tjänster

Ny modern varumärkesprofil för Sappa

2022-11-08

Sappa tar ett stort kliv framåt med ny logotyp och renovering av hemsidan. Den nya loggan samlar telekombolagets båda huvudtjänster – bredband och TV – i en symbol som kombinerar wifi, playpil och S som i Sappa.

— Vår gamla logotyp har hängt med sedan Sappa endast var en TV-leverantör. Nu är det dags att vårt utseende följer med i utvecklingen som bredbandsleverantör, allteftersom andelen bredbandskunder också växer, säger Anders Steen, VD på Sappa.

Den gröna primärfärgen får följa med, men i en mer digital, turkos nyans, för att behålla igenkänningen mot Sappas färg som varit grön sedan 2008. Med fokus på bredband som framtid står också varumärkesnamnet Sappa kvar med sin tydliga koppling till TV.

— Vår historia är en viktig del av de vi är. Vår erfarenhet inom branschen tillbaka till 1994 och att flera medarbetare varit med oss i över tjugo år, är en stor del i varför vi med kunnighet och säkerhet kan navigera vår föränderliga bransch. Vi är ett snabbt växande bolag, som tycker att utveckling och förändring är både viktigt och kul - så nu får varumärkesprofilen och hemsidan hänga med i vår framfart, fortsätter Anders Steen.

Utvecklingen av hemsidan har som syfte att förenkla för kund som vill ta del av Sappas tjänster, samtidigt som den lättare tillgängliggör hjälp för och tar hand om de befintliga kunderna. De nya uppdateringarna är nu live på sappa.se.