Podme med Sappa
Frågor och svar
Hur kommer jag igång med Podme?
För att aktivera ditt Podme-konto behöver du ditt kundnummer, det hittar du på din faktura eller inne på mitt.sappa.se
Första steget är att ha ett Schibsted-konto, Schibsted Medias lösning för säker inloggning och betalning inom en rad olika tjänster. Med ett Schibsted-konto kan du logga in på alla anslutna sajter med samma användarnamn och lösenord.
Andra steget är att klicka in på ott.sappa.se/ och välja alternativet Podme och aktiverar tjänsten enligt anvisningarna. Ladda sedan ner appen genom att söka efter Podme i App Store (iPhone) eller Google Play (Android). Öppna appen och logga in med de uppgifter du angav vid aktiveringen.
Vad är Podme?
Podme Premium är en abonnemangstjänst (ordinarie pris 99 kr) som har ett stort utbud av aktuellt, tidlöst och reklamfritt innehåll som bara är tillgängligt för Podme Premium-kunder. Podme har några av Sveriges mest populära podcasts inom true crime, dokumenterer, nöje och sport såsom Mardrömsgästen, Filip och Fredrik svarar, Tutto Balutto och Rättsfallen med Jens Lapidus.
Utöver det reklamfria innehållet är det möjligt att använda tjänsten för att lyssna på andra poddar som publiceras öppet (sk rss-poddar). De innehåller samma mängd reklam, om någon, som i andra podd-spelare.
Podme ägs till största delen av Schibsted News Media AB.
Kan jag lyssna hur mycket jag vill?
Ja, det kan du! Med Podme Premium får du obegränsad tillgång till alla titlar som finns hos Podme - både nya och tidigare publicerade avsnitt. Du kan lyssna så mycket du orkar så länge du har ett abonnemang.
Kan flera användare lyssna samtidigt?
Du kan endast lyssna på en enhet i taget. Om en ytterligare enhet börjar spela upp en podd kommer det pausa uppspelningen på den andra enheten. Du kan dock lägga till en vän och på så sätt tillåta uppspelning på två enheter samtidigt.
Hur delar jag mitt abonnemang med en vän?
Om du redan har Podme Premium: Gå till “Mitt konto” > “Hantera mitt abonnemang” och aktivera Duo genom att klicka på “Ändra”. Därefter hittar du inbjudningslänken redo att delas.
Nytt abonnemang: Välj Duo-alternativet vid köp av Podme Premium. När abonnemanget är aktivt, gå till “Mitt konto” och kopiera inbjudningslänken för att skicka till din vän.
Skapa ett ärende
Skapa ett ärende och följ hanteringen av det inne på Mitt Sappa. Med ett ärende förser du vår kundsupport med all relevant information, så att de enkelt kan lösa din förfrågan.
Om du redan är kund, skapa ditt ärende här.
Om du inte är kund, skapa ditt ärende här.
Chatta med oss
Vill du ha snabb och smidig hjälp på en fråga kan du chatta direkt med vår kundsupport här på hemsidan. Chatten lämpar sig bäst för enkla frågor, för något mer komplicerade ärenden rekommenderar vi dig övriga kontaktvägar.
Chatten är vanligtvis öppen 10:00-17:00 på vardagar. När den är öppen ser du den turkosa chattikonen nere i vänstra hörnet.
Rasmus, Controller
KONTAKT - FELSÖKNING
Ring vår kundsupport
Ring felsökningslinjen på knappval 1.
Ordinarie kundsupport: 0774 - 444 744
Boxholm: 0142 - 663 740
Gävleborg, Holmsund, Obbola: 0774 - 444 744 (Välj knappval 4)
Malmö: 040 - 444 100
Ordinarie telefonnummer: Vardagar 8-19 och helger 10-14
Boxholm: Vardagar 9-17
Gävleborg: Vardagar 8-17