Kom igång
Hej gruppavtalskund! Här har vi samlat hjälpsamma guider och svar på vanliga frågor som har att göra med hur du kommer igång med dina tjänster.
Aktivera dina tjänster
För att komma igång behöver du aktivera dina tjänster. Länken nedan tar dig till en panel där du skriver in din adress och ser vilka tjänster du kan aktivera. I nästa steg beställer du hem eventuell utrustning som du behöver till dina tjänster och registrerar din kundprofil. Sen är du klar!
Frågor och svar
Hur beställer jag fast telefoni?
Fast telefoni kan du beställa online genom att klicka här. Efter att du beställt kommer du få ett mejl som ber dig fylla i ditt gamla telefonnummer så att vi kan flytta med det, om du så önskar.
Vi kan leverera fast telefoni hem till dig som har/kan beställa bredband från Sappa.
Vad är Sappa Play?
Sappa Play är vår egna playtjänst, som gör att du kan se alla eller vissa av dina linjära TV-kanaler via streaming i Sappa Play-appen. Streama dina favoritprogram oavsett vart du befinner dig och se ikapp i efterhand. Här kan du läsa mer om Sappa Play.
Sappa Play är en tjänst som vissa bostadsrättsföreningar eller fastighetsägare väljer att lägga till i det gruppavtalade utbudet. Om du har Sappa Play i ditt utbud bör du ha fått information om det.
Har ni någon hastighetsgaranti på ert bredband?
Vi anger nedladdningshastighet och uppladdningshastighet på våra bredbandsprodukter så du enkelt ska veta vilken hastighet du skaffar.
250/100 innebär alltså en nedladdningshastighet på 250 Mbit/s och en uppladdningshastighet på 100 Mbit/s.
Våra bredbandshastigheter är satta med en "upp till" hastighet vilket innebär att du ska kunna förvänta dig hastigheter upp mot de vi anger i produktbeskrivningen. Din hastighet kan samtidigt påverkas av många olika faktorer som ligger både utanför och innanför vår kontroll.
Skulle du uppleva att ditt bredbandsabonnemang ändå inte kommer upp i förväntat hastighet uppskattar vi att du kontaktar oss så vi kan hjälpa dig.
Vad gör jag med min utrustning när jag flyttar ut?
Digitalbox, digitalkort, modem eller router som ingår i ditt gruppavtal hos din förening/fastighetsägare tillhör bostaden och ska lämnas kvar vid utflytt för nästa person.
Om du köpt till individuella tjänster utöver ditt gruppavtal som innefattar utrustning är den hyrd eller lånad av Sappa. Du kan flytta med dig din utrustning om dina tjänster om du flyttar med dina tjänster, om inte får du information om vad du gör med utrustningen vid uppsägning.
Hur loggar jag in på Mitt Sappa?
För att logga in på Mitt Sappa kan du antingen använda Mobilt BankID eller Sappa-konto. Inne på Mitt Sappa kan du se dina tjänster, lämna ärende till kundsupporten, se dina fakturor, byta betalningsmetod, byta kanaler i Sappa Fem och Tio med mera.
Mobilt BankID: Fyll i ditt 10-siffriga personnummer och sedan starta din BankID-app på din mobil eller surfplatta.
Sappa-konto: Vill du hellre logga in med ditt Sappa-konto använder du ditt kundnummer tillsammans med ditt lösenord. Har du glömt lösenordet? Klicka på "glömt lösenord" så skickar vi ett nytt till dig eller kontakta oss så hjälper vi dig. Om du aldrig bytt lösenord använder du de fyra sista siffrorna i ditt personnummer som lösenord.