Viaplay
404
Guiden kunde inte laddas
Frågor och svar
I vilka kanalpaket ingår Viaplay?
Streamingtjänsten ingår när du köper V premium, V sport, V series & film eller Sappa Mest & Play.
Innehållet som du får tillgång till i Viaplay är motsvarande till kanalerna du har i ditt kanalpaket. Med V premium ser du allt innehåll (både sport och underhållning), med V sport ser du endast sport och med V series & film eller Sappa Mest & Play ser du endast underhållning.
Du kan också beställa Viaplay Film & Serier eller Viaplay Total separat, om du endast vill ha streamingtjänsten.
Hur aktiverar jag Viaplay om jag redan har ett konto sedan innan?
För att ansluta ditt Viaplay-abonnemang från Sappa till ditt befintliga Viaplay-konto behöver du följa nedan steg.
- Logga in på ditt befintliga konto på Viaplay.
- Scrolla längst ner på sidan och klicka på "Viaplay ingår".
- Välj Sappa som leverantör och sedan Sappa igen.
- Skriv in ditt kundnummer hos Sappa. Om du är osäker på ditt kundnummer hittar du det inne på Mitt Sappa, på din senaste faktura och i botten av våra marknadsföringsmejl.
- Skriv din mejladress som du har registrerad hos Viaplay (samma som du loggade in med).
- Klicka vidare och ange ditt lösenord till ditt VIaplay-konto (samma som du loggade in med).
Kan personer utanför mitt hushåll låna mitt konto?
Ditt Viaplay-konto är till för dig och personerna som du bor tillsammans med – ditt hushåll. Viaplay har därför tekniska begränsningar för kontodelning utanför hushållet som påverkar hur du kan använda tjänsten.
Vad innebär ett hushåll?
Den plats där du oftast ser på Viaplay blir ditt ”Viaplay-hushåll”, i regel blir det din Smart-TV om du har en sådan. Om du inte har en Smart-TV blir Viaplay-hushållet någon av dina andra enheter där du använder Viaplay. Och om du vill byta nätverk, kan du göra det i Viaplay-appen. Alla dina enheter (telefoner, datorer, surfplattor etc.) som ofta är anslutna till samma nätverk som Viaplay-hushållet kommer också kunna se på Viaplay.
Kan jag titta på Viaplay även om jag reser/inte är ansluten till mitt hemmanätverk?
Från och med den 5 augusti behöver du verifiera dina mobila enheter (telefon, surfplatta, laptop) i ditt Viaplay-hushåll. För att kunna använda Viaplay på din mobila enhet behöver du därför öppna appen varje 30:de dag när du är ansluten till samma internetuppkoppling som ditt Viaplay-hushåll. Så kom ihåg att öppna appen där hemma om du vill streama Viaplay på resande fot.
Alternativt kan du även verifiera dig genom en engångskod. Detta kan du begära när du startar appen. Du kommer då få en kod till samma mejladress som ditt Viaplay-konto är registrerat med. Mata in koden i appen och fortsätt titta i 14 dagar på din enhet.
Hur flyttar jag mitt Viaplay-hemmanätverk, exempelvis om jag är i sommarstugan en längre tid?
Du som redan har ett konto i hushållet kan flytta med detta genom att logga in på nytt i till exempel din sommarstuga. Detta går fint att styra över själv och du kommer se instruktioner på skärmen. Du kan läsa mer om hur man gör på Viaplays kundservicesidor.
Skapa ett ärende
Skapa ett ärende och följ hanteringen av det inne på Mitt Sappa. Med ett ärende förser du vår kundsupport med all relevant information, så att de enkelt kan lösa din förfrågan — även utanför ordinarie öppettider.
Chatta med oss
Vill du ha snabb och smidig hjälp på en enkel fråga kan du chatta direkt med vår kundsupport här på hemsidan.
Chatten är vanligtvis öppen 10:00-17:00 på vardagar. När den är öppen ser du den turkosa chattikonen nere i vänstra hörnet.
Rasmus, Controller
KONTAKT - FELSÖKNING
Ring vår kundsupport
Ring felsökningslinjen på knappval 1.
Ordinarie kundsupport: 0774 - 444 744
Boxholm: 0142 - 663 740
Gävleborg, Holmsund, Obbola: 0774 - 444 744 (Välj knappval 4)
Malmö: 040 - 444 100
Ordinarie telefonnummer: Vardagar 8-19 och helger 10-14
Boxholm: Vardagar 9-17
Gävleborg: Vardagar 8-17