Viaplay
Andra guider
Använd en värdekod för hyrfilm hos Viaplay
Frågor och svar
Hur aktiverar jag Viaplay om jag redan har ett konto sedan innan?
För att ansluta ditt Viaplay-abonnemang från Sappa till ditt befintliga Viaplay-konto behöver du följa nedan steg.
- Logga in på ditt befintliga konto på Viaplay.
- Scrolla längst ner på sidan och klicka på "Viaplay ingår".
- Välj Sappa som leverantör och sedan Sappa igen.
- Skriv in ditt kundnummer hos Sappa. Om du är osäker på ditt kundnummer hittar du det inne på Mitt Sappa, på din senaste faktura och i botten av våra marknadsföringsmejl.
- Skriv din mejladress som du har registrerad hos Viaplay (samma som du loggade in med).
- Klicka vidare och ange ditt lösenord till ditt VIaplay-konto (samma som du loggade in med).
I vilka kanalpaket ingår Viaplay?
Streamingtjänsten ingår när du köper V premium, V sport, V series & film eller Sappa Mest & Play.
Innehållet som du får tillgång till i Viaplay är motsvarande till kanalerna du har i ditt kanalpaket. Med V premium ser du allt innehåll (både sport och underhållning), med V sport ser du endast sport och med V series & film eller Sappa Mest & Play ser du endast underhållning.
Du kan också beställa Viaplay Film & Serier eller Viaplay Total separat, om du endast vill ha streamingtjänsten.
Kan jag använda Viaplay utomlands?
Ja, du kan använda Viaplay fritt inom EU.
Hur många enheter kan jag ansluta till mitt Viaplay-konto?
Du kan ansluta upp till 5 enheter och streama max 2 enheter samtidigt.
Skapa ett ärende
Skapa ett ärende och följ hanteringen av det inne på Mitt Sappa. Med ett ärende förser du vår kundsupport med all relevant information, så att de enkelt kan lösa din förfrågan — även utanför ordinarie öppettider.
Chatta med oss
Vill du ha snabb och smidig hjälp på en enkel fråga kan du chatta direkt med vår kundsupport här på hemsidan.
Chatten är vanligtvis öppen 10:00-17:00 på vardagar. När den är öppen ser du den turkosa chattikonen nere i vänstra hörnet.
Rasmus, Controller
KONTAKT - FELSÖKNING
Ring vår kundsupport
Ring felsökningslinjen på knappval 1.
Ordinarie kundsupport: 0774 - 444 744
Boxholm: 0142 - 663 740
Gävleborg, Holmsund, Obbola: 0774 - 444 744 (Välj knappval 4)
Malmö: 040 - 444 100
Ordinarie telefonnummer: Vardagar 8-19 och helger 10-14
Boxholm: Vardagar 9-17
Gävleborg: Vardagar 8-17