Om oss
Lär känna Sappa lite bättre.
Sappa som i att zappa TV-kanaler eller?
Ja, det var faktiskt en av anledningarna till att vi döpte oss till just Sappa år 2010, efter att ha jobbat med TV i lika många år innan dess.
Våra kunder bläddrar fortfarande mellan våra TV-kanaler, men nuförtiden erbjuder vi framför allt också bredband samt digitala tilläggstjänster, premium-TV och streaming. Nära en halv miljon svenskar har gett oss förtroendet att leverera deras telekomtjänster. Och vi fortsätter att växa med både större produktutbud och fler kunder.
Därför Sappa
Vi vill gärna tro att vi göra saker och ting lite annorlunda. Till skillnad från våra största konkurrenter så börjar till exempel inte vårt varumärkesnamn på T och vi har inte vårt huvudkontor i Stockholm. Vi har heller inte stängt för telefonhjälp på söndagar.
Vi vet att vi befinner oss i en bransch där våra kunder har mycket att välja på och där det är lätt att byta leverantör, därför är det viktigt för oss att ge våra kunder alla anledningar till att stanna.
Vi bygger våra kundvärden och vår verksamhet på tre ledord: enkla, hållbara och utmanare.
Vi är utmanare
Vi växer snabbt och jobbar hårt för att minska gapet mellan oss och storbolagen — utan att bli som dem. I en bransch med historiskt ganska dåligt rykte vill vi visa att man kan nå hög kundnöjdhet även med tekniskt komplexa tjänster. Det kräver att vi ständigt hittar sätt att utmana branschen och oss själva. Vi utvecklar tjänster anpassade efter våra kunders krav, för att våra kunder ska vilja vara med och växa tillsammans med oss.
Aldrig bli nöjd och aldrig göra samma sak som vi gjorde igår – men alltid stolta över vilka vi är.
Vi är enkla
Vi är inte unika med att säga att vi är enkla, vi vet. Men är det något vi verkligen ogillar så är det att krångla till det. Ett kvitto på det arbetet är att vi just nu placerar oss på delad förstaplats på Trustpilot bland Sveriges större telekombolag.
Det ska också vara enkelt att kontakta oss. Just nu har vi en snittkötid på 8 minuter i telefon och inkomna ärenden hanteras inom 24 h. Vår kundsupport är öppen alla dagar om året, röda dagar som söndagar och dag före helgdag - inga undantag.
Vi är hållbara
Vi levererar attraktiva tjänster med hög driftsäkerhet och schyssta priser. Och vi levererar hållbarhet – dels ur ett miljöperspektiv, med ambitiösa mål för kommande år vad gäller klimatneutralitet och hur vi hanterar återvinning av hårdvara. Men också hållbarhet som syns hos anställda som trivs länge på jobbet och alltid arbetar med långsiktiga lösningar.
Vi vill vara en leverantör som våra kunder kan vara stolta över.
Nu erbjuder vi digital läsning med Readly!
19 september 2024
Readly är det ultimata magasin-abonnemanget med de bästa tidningarna från världen över. Ett abonnemang hos Readly ger dig obegränsad tillgång till fler än 7700 titlar i en och samma app.
Klart med UEFA Champions League till Sappas Viaplay-kunder
13 september 2024
Idag är vi på Sappa glada att kunna meddela våra kunder att de kommer se årets Champions League-säsong i sina Viaplay-paket.
Alla kanaler i HD-kvalitet hos Sappa!
4 mars 2024
Nu får Sappas kunder alla kanaler i HD-kvaliet! Mellan den 4-6 mars sker kanaluppdateringen som innebär ett TV-utbud med enbart HD-kanaler.