Sappa ❤ GavleNet
Information om din TV-tjänst
Har du haft ett tilläggspaket?
Om du har ett kanalpaket utöver BAS 1 eller BAS 2 kommer Sappa ersätta det till ett motsvarande TV-paket. Du fortsätter att se dina tilläggskanaler med samma utrustning och kommer bara behöva byta ut ditt nuvarande programkort från Cantab till det du frått från Sappa. I april fick du ett brev från Sappa med all information om ditt nya TV-paket och programkort.
Fick du inte svar på din fråga? Längst ner på denna sida hittar du frågor och svar.
Kom igång med tilläggspaket efter kl. 13 den 30 maj
1. Sätt i det nya programkortet som du fått från Sappa i din TV-modul/digitalbox. Har du fått flera kort kommer du se vilket kort som ska sitta i vilken utrustning när du loggar in på Mitt Sappa samt i det brev som skickats till dig i slutet på maj.
2. Gör en ny digital kanalsökning på din TV efter kl. 13. Har du digitalbox gör du en ny kanalsökning på den.
3. Klart! Efter kanalsökningen ska du få in ditt basutbud samt tilläggskanaler.
Behöver du hjälp med kanalsökningen har vi digitala hjälpguider här:
Viktiga datum för dig med tilläggspaket att känna till
17 - 27 april
Informationsbrev från GavleNet om ny TV-tjänst
27 april - 2 maj
Hushåll med tilläggspaket får brev från Sappa
10 - 26 maj
Programkort skickas från Sappa till hushåll med tilläggspaket/extrakort
12 maj
Första fakturan från Sappa för hushåll med tilläggspaket/extrakort
30 maj
TV-signal kopplas om till Sappa. Hushåll gör ny kanalsökning.
17 - 27 april
Informationsbrev från GavleNet om ny TV-tjänst
27 april - 2 maj
Hushåll med tilläggspaket får brev från Sappa
10 - 26 maj
Programkort skickas från Sappa till hushåll med tilläggspaket/extrakort
12 maj
Första fakturan från Sappa för hushåll med tilläggspaket/extrakort
30 maj
TV-signal kopplas om till Sappa. Hushåll gör ny kanalsökning.
Frågor och svar
Vad händer med kanalpaketet jag haft hos Cantab?
Sappa tar över alla konsumentkunder från Cantab vilket innebär att om du varit kund hos Cantab och haft ett kanalpaket hos dem kommer du automatiskt att flyttas över till Sappa och bli kund hos oss. Om det är någon prisskillnad på ditt gamla TV-paket och ditt nya hos Sappa behåller du samma pris som du haft hos Cantab i sex månader. Vi kommer skicka all viktig information till dig i slutet av april/början av maj.
När kommer första fakturan från Sappa?
Om du har ett tilläggspaket eller extrakort (dvs fler än ett programkort utöver det som ingår i basutbudet) kommer Sappa ta över faktureringen från Cantab från och med 1 juni. Vi fakturerar i förskott vilket innebär att du kommer få första fakturan från Sappa i maj. Den avser då juni månad.
Hur byter jag betalningsmetod?
Om du har ett tilläggspaket eller extrakort och kommer få en faktura från Sappa har vi skapat en guide för hur du byter betalsätt på vår ordinarie kundsupportsida.
Hur många programkort kommer jag få?
Om du endast har BAS 1 kommer du inte längre behöva något programkort, eftersom kanalerna från 30 maj går att få in digitalt utan TV-utrustning. Om du har ett tilläggspaket eller BAS 2 kommer du få lika många kort som ditt hushåll tidigare haft hos Cantab.
Varför har jag inte fått samma kanaler som hos Cantab?
Eftersom Sappas och Cantabs kanalpaket skiljer sig åt har vi försökt att matcha dina tidigare kanaler med ett så likt TV-paket hos oss. Om du haft flera småpaket hos Cantab kan det innebära att du istället fått ett större kanalpaket hos Sappa för att det blir billigare för dig än att ha flera småpaket. Vi har helt enkelt försökt göra det som blir bäst för dig som kund. Självklart är det bara att kontakta oss om det är något som du vill ändra.