Lyssna & Njut
Din TV- och bredbandsleverantör!
Ring oss
Vill du ha personlig hjälp? Ring oss på 010-810 91 43. Öppet vardagar 8-19 och helger 10-14.
Digitala guider
Föredrar du snabb och smidig digital hjälp? På vår kundsupport-sida hittar du svar på vanliga frågor och steg-för-steg-guider för alla våra tjänster.
Frågor och svar
Jag har gjort en kanalsökning men mina kanaler fungerar inte?
Kontrollera först att du satt i rätt programkort, dvs. det nya du fått av Sappa. När man gör sin första kanalsökning med ett nytt programkort tar det ca 20 minuter för programkortet att synka in dina nya kanaler. Det innebär att din kanalsökning blir klar, och att dina kanaler sedan är svarta eller visar ett felmeddelande i ca 20 minuter innan de börjar fungera. Vänligen vänta.
När startar mina nya TV- och bredbandstjänster?
De nya tjänsterna startar onsdagen den 28 februari.
Behöver jag göra något dagen då tjänsterna startar?
Om du har TV-tjänster kommer du behöva byta till nytt programkort som du får av oss på posten innan. Med det nya programkortet får du även göra en ny kanalsökning.
Bredbandet kommer vi att koppla på utan att du behöver göra någonting. Det kommer vara ett avbrott i tjänsten under dagen medan vi gör överkopplingen.
Mer info om vad som gäller dig personligen, kommer i slutet av januari.
Kommer modemet/routern som jag har fortsätta funka hos Sappa?
Ja, bredbandet kommer att fungera utan att du behöver byta ut eller koppla om någon utrustning.
Jag har tidigare haft mer än ett programkort hos Lyssna & Njut, får jag flera kort hos Sappa?
Från Sappa kommer du att få lika många programkort som du haft hos Lyssna & Njut, de skickas hem till dig på posten i mitten av februari.
Hur påverkas min IP-telefoni?
Telefonitjänsten flyttar över och fortsätter att fungera precis som tidigare, till samma kostnad.
Även för telefonin kommer det bli ett kortare avbrott på dagen den 28 februari, när vi kopplar över bredbandet till Sappas anslutning. Du kommer inte behöva göra något för att den sedan ska fungera.
Hur fungerar Sappa Play?
Playtjänsten Sappa Play innehåller ett motsvarande kanalinnehåll som ditt TV-paket från Sappa - köper du fler kanaler ser du mer i Sappa Play. Playtjänsten finns som app i App Store och Google Play, samt går att se på sappaplay.se. Med appen kan du dessutom casta till en smart-TV, Chrome Cast eller Apple-TV.
Med Sappa Play kan du se på vad som går på TV just nu och vad som visats upp till 7 dagar bakåt i tiden. Perfekt att ta med dig på bussen på morgonen eller på semester i hela EU.
Sappa Play loggar du in i med en mejladress som du har registrerad hos Sappa plus lösenord. Om du inte själv ändrat lösenord genom att logga in på Mitt Sappa, är ditt lösenord de fyra sista siffrorna i ditt personnummer.
Hur loggar jag in på Mitt Sappa?
Inne på Mitt Sappa ser du allt som gäller dina tjänster, fakturor, ärenden till kundsupporten med mera.
Till Mitt Sappa loggar du in med Mobilt Bank-ID eller med kundnummer och lösenord. Ditt kundnummer ser du i alla mejl du fått från oss och våra fakturor. Lösenordet (om du inte själv bytt ut det) är de fyra sista siffrorna i ditt personnummer.
Om du är företagskund kan du inte logga in med Mobilt Bank-ID. Då gäller kundnummer och som standardlösenord har du de fyra sista siffrorna i företagets organisationsnummer.
Kommer jag få mina fakturor från Sappa framöver?
Ja. Sappa tillämpar förskottsfakturering, vilket innebär att du får första fakturan i mitten av februari, som avser perioden för mars.
Har du autogiro kommer det att flyttas över till oss, du behöver inte göra något.
Du som fått pappersfaktura eller mejlfaktura från Lyssna & Njut, kommer fortsätta att få din faktura på samma sätt.
Alla Sappas fakturor skickas och betalas genom Billogram, som är vår fakturapartner.
Jag har köpt tilläggspaket på TV, vad händer med det?
Tilläggspaket som TV4 Sport Max, V premium, utlandspaket eller enstaka kanaler kommer att ersättas med ett motsvarande paket hos Sappa. Exakt vilka kanaler du kommer att få och vilken kostnad det innebär för just dig får du information om under januari.