Lyssna & Njut
Din TV- och bredbandsleverantör!
Ring oss
Vill du ha personlig hjälp? Ring oss på 010-810 91 43. Öppet vardagar 8-19 och helger 10-14.
Digitala guider
Föredrar du snabb och smidig digital hjälp? På vår kundsupport-sida hittar du svar på vanliga frågor och steg-för-steg-guider för alla våra tjänster.
Frågor och svar
Jag har gjort en kanalsökning men mina kanaler fungerar inte?
Kontrollera först att du satt i rätt programkort, dvs. det nya du fått av Sappa. När man gör sin första kanalsökning med ett nytt programkort tar det ca 20 minuter för programkortet att synka in dina nya kanaler. Det innebär att din kanalsökning blir klar, och att dina kanaler sedan är svarta eller visar ett felmeddelande i ca 20 minuter innan de börjar fungera. Vänligen vänta.
När startar mina nya TV- och bredbandstjänster?
De nya tjänsterna startar onsdagen den 28 februari.
Behöver jag göra något dagen då tjänsterna startar?
Om du har TV-tjänster kommer du behöva byta till nytt programkort som du får av oss på posten innan. Med det nya programkortet får du även göra en ny kanalsökning.
Bredbandet kommer vi att koppla på utan att du behöver göra någonting. Det kommer vara ett avbrott i tjänsten under dagen medan vi gör överkopplingen.
Mer info om vad som gäller dig personligen, kommer i slutet av januari.
Kommer modemet/routern som jag har fortsätta funka hos Sappa?
Ja, bredbandet kommer att fungera utan att du behöver byta ut eller koppla om någon utrustning.
Jag har tidigare haft mer än ett programkort hos Lyssna & Njut, får jag flera kort hos Sappa?
Från Sappa kommer du att få lika många programkort som du haft hos Lyssna & Njut, de skickas hem till dig på posten i mitten av februari.